توافق امارات و رژیم صهیونیستی، خیانت به امت اسلامی است
کد خبر: 3916468
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
جنبش جهاد اسلامی:

توافق امارات و رژیم صهیونیستی، خیانت به امت اسلامی است

جنبش جهاد اسلامی، توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط را سقوط سیاسی و خیانت به امت اسلامی خواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری صفا، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای، توافق رژیم صهیونیستی و امارات را «توافقی ننگین» و سقوط اخلاقی و استراتژیک در سیاست خارجی امارات خواند.

در این بیانیه آمده است: این توافق پاداشی برای جنایت و تجاوزگری رژیم اشغالگر و پوششی برای اجرای طرح معامله قرن است.

مقام‌های امارات روز گذشته برای توجیه توافق خود جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند که توانسته‌اند با این توافق، طرح الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را که قرار بود این رژیم به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند را متوقف کنند.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توافق میان امارات و اسرائیل، «عصر جدیدی» در روابط میان اسرائیل و جهان عرب آغاز کرده است، در رد این ادعای اماراتی‌ها گفت که این طرح تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.
 
در ادامه بیانیه جهاد اسلامی آمده است: تلاش برای توجیه این توافق به بهانه اینکه طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را متوقف می‌کند، گمراهی محض است و این توافق پاداش جنایات و تجاوزات این رژیم و پوششی برای اجرای طرح الحاق است.

جهاد اسلامی از همه جریانات سیاسی و مجالس کشورهای عربی و اسلامی خواسته است در محکومیت این توافق ذلت‌بار که نشانه‌ای از به رسمیت شناختن این رژیم متجاوز است صدای خود را بلند کنند.

در پایان این بیانیه آمده است که ملت فلسطین مصمم است مقاومت خود را ادامه دهد و این توافق، خللی در این تصمیم وارد نمی‌کند.
 
انتهای پیام
captcha