بازتاب ناکامی سیاسی آمریکا علیه ایران در رسانه‌های آمریکایی
کد خبر: 3916655
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

بازتاب ناکامی سیاسی آمریکا علیه ایران در رسانه‌های آمریکایی

رسانه‌های آمریکا رأی منفی شورای امنیت علیه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را باعث انزوای بیشتر آمریکا در مقابله با ایران دانستند.

به گزارش ایکنا، ناکامی دولت ترامپ در جلب نظر مثبت اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در رسانه‌های آمریکایی بازتاب گسترده‌ای داشت.

سی ان ان اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل طرح پیشنهادی آمریکا علیه ایران برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد.
 
به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه خبری، تنها کشوری که از این قطعنامه حمایت کرد جمهوری دومینیکن بود و دیگر کشورهای عضو شورای امنیت به طرح آمریکا رأی ممتنع یا منفی دادند.
 
این شبکه خبری به واکنش پمپئو اشاره کرده که پس از این ناکامی مدعی شده بود شکست شورای امنیت در دفاع از صلح و امنیت بین‌الملل غیرقابل توجیه است. با این حال در تحلیلی نوشت کارشناسان هشدار می‌دهند که در صورت بازگشت تحریم‌های پیش از برجام علیه ایران، برجام در معرض نابودی کامل قرار می‌گیرد و منطقه دستخوش تنش‌های بیشتری خواهد شد.
 
پایگاه خبری صدای آمریکا هم نوشت: ایالات متحده در متقاعد کردن اعضای شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خورد و به توئیت نماینده چین در سازمان ملل اشاره کرده که گفته این رأی بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ کس از یکجانبه‌گرایی حمایت نمی‌کند و قلدری شکست خواهد خورد.
 
نیویورک پست نیز در مطلبی نوشت: شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را رد کرد و آمریکا تنها توانست حمایت دومینیکن را کسب کند. این پایگاه اینترنتی سخنان کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل، را بازتاب داده که گفته ایالات متحده از اینکه اکثریت کشورهای عضو شورای امنیت به ایران برای خرید و فروش سلاح چراغ سبز نشان داده‌اند، ناخشنود است اما از آن غافلگیر نشده است. کرفت مدعی شده که این تصمیم شورای امنیت باعث منازعه و ناامنی بیشتر در منطقه خواهد شد.

نیویورک تایمز نیز این شکست دیپلماتیک ترامپ را باعث عمیق‌تر شدن انزوای سیاست‌های آمریکا در برخورد با ایران دانسته است.  
انتهای پیام
captcha