چاپ دوم «تذکره شعرای میبد» منتشر شد
کد خبر: 3916657
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

چاپ دوم «تذکره شعرای میبد» منتشر شد

چاپ دوم «تذکره شعرای میبد» مشتمل بر معرفی ۱۴۴ نفر از شاعران این شهرستان و ذکر شرح حال آنها منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «تذکره شعرای میبد» منتشر شدبه گزارش ایکنا از یزد، چاپ دوم «تذکره شعرای میبد» مشتمل بر معرفی ۱۴۴ نفر از شاعران این شهرستان و ذکر شرح حال آنها منتشر شد.

عباس آزادی متخلص آزاد میبدی، مؤلف کتاب در مقدمه آورده‌ است: «شعر و ادبیات در ایران همواره با جان و روان مردم ایران زمین پیوند داشته و دارد. اندیشمندان ایرانی در طول تاریخ احساس و اندیشه خود را در قالب شعر ترویج می‌دادند و آن را برای آیندگان به ارمغان می‌گذاشتند. امروزه صدها دیوان و دفتر از اشعار شعرای پاسی‌گو در دسترس است که سرشار حکمت و موعظه و آموزه‌های دینی و قرآنی است.
شعرای پارسی زبان با بهره‌مندی از تعالیم الهی که در کتاب آسمانی قرآن و احادیث و روایات منقول از پیامبر (ص) مندرج است، کلام خود را به معانی بلند و اندیشه‌های متعالی آراسته‌اند. ویژگی زبان شعر که فراتر از زبان‌های عادی است می‌تواند تاثیر عمیقی در مخاطبان خود داشته باشد و به همین جهت باعث شده در جایگاه خاصی در بین طبقات دیگر و اصناف قرار گیرند و در هر دوره مورد توجه باشند.

وی در ادامه از دانشوران و فرزانگان میبد مانند ابوالفضل رشیدالدین میبدی صاحب تفسیر عظیم «کشف الاسرار و عده الابرار»، قاضی میرحسین از آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی موسس حوزه علمیه قم یاد کرده که آوازه شهرت آنها مرزها را درنوردیده‌ است. با آنکه در این میان سخن سرایان و ادیبان و شاعران میبدی جایگاهی خاص دارند، گردآوری و تدوین آثار آنها که به صورت پراکنده در میان تذکره به چشم می‌خورد، کمتر مورد اهتمام و توجه قرار گرفته‌ است.»

این کتاب با تقریظ امام جمعه میبد و مقدمه استاد محمد علی مجاهدی «پروانه» و نیز مقدمه سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی مشاور رهبر معظم انقلاب به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام
captcha