فیلم | آیاتی از دو سوره با تلاوت یک نفس «محمد اللیثی»
کد خبر: 3916696
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

فیلم | آیاتی از دو سوره با تلاوت یک نفس «محمد اللیثی»

مرحوم شیخ محمد اللیثی، از قاریان مصری در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت و همین امر سبب شد وی به تلاوت و حفظ قرآن روی آورده و در داخل و خارج از مصر تلاوت‌هایی زیبا از خود به یادگار بگذارد.

به گزارش ایکنا؛ محمد اللیثی با نام کامل «محمد محمد ابوالعلا اللیثی الکنانی» متولد سال 1949 در روستای «النخاس» استان شرقیه مصر بود، او در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت و پدرش محمد ابوالعلا تنها حافظ قرآن روستایش بود.

محمد اللیثی در شش سالگی حافظ کل قرآن شد و فن تلاوت را از همان کودکی از پدرش آموخت و از محضر دیگر بزرگان تلاوت نیز بهره‌مند شد.

او در سال 1984 وارد رادیو مصر شد و در محافل و مناسبت‌های مختلف در بسیاری از مساجد این کشور از جمله مسجد امام حسین(ع)، سیده زینب (س)، النور و امام شافعی قرآن تلاوت کرد؛ در حالی که این محافل به صورت زنده از رسانه‌ها پخش می‌شد.

این قاری مصری که به کشورهای زیادی از جمله ایران، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، آلمان و آمریکا سفر کرده بود، سرانجام در 5 مارس 2006 دار فانی را وداع گفت.

تلاوتی مجلسی و یک نفس از آیه پایانی سوره لقمان و آیات اول و دوم سوره سجده که از نخستین تلاوت‌های تصویری این قاری فقید مصری است در ادامه می‌آید:

انتهای پیام
captcha