سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3916725
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس آغاز به‌کار کرد

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس از آغاز به کار سومین جشنواره رسانه‌ای این استان خبر داد و از عموم خبرنگاران و عکاسان جهت شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس امروز، 25 مردادماه در حاشیه مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری حوزه سپاه و بسیج که با حضور سردار بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در سالن شهید آیت‌الله دستغیب(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از آغاز به کار سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد و گفت: از عموم خبرنگاران و عکاسان استان جهت مشارکت در این جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

وی افزود: با توجه به اهمیت و نقش جنگ نرم و رسانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین ابزار در این نبرد، ایجاب می‌کند مسؤلان با آگاهی از وضعیت تهدیدآمیز موجود و گستره فعالیت‌های رسانه‌ای کشورهای مخالف ایران با نهایت دقت، ظرافت و لطافت با ارسال پیام‌های به هنگام و معطوف به هدف، بر افکار عمومی داخلی و بین المللی تاثیر گذاشته و با فعالیت‌های هدفمند و هوشمندانه در داخل و خارج کشور و استفاده از تمامی ابزارها و قدرت نرم به بهبود قدرت معنوی، افزایش نفوذ، ایجاد جذابیت، اقناع و هدایت افکار عمومی داخل و خارج کشور بپردازند که برآیند آن افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور است.

اژدری بیان کرد: جشنواره رسانه‌های ابوذر جشنواره‌ای است که در آن افراد گروه‌ها و تشکل‌هایی رسانه‌ای آثار تولیدی یکسال گذشته خود را با یک دوره زمانی خاص به دبیرخانه جشنواره ارائه می‌دهند و در نهایت در اختتامیه جشنواره که همراه با برپایی یک گردهمایی کشوری است ضمن معرفی آثار برتر از نفرات برتر تجلیل به‌عمل خواهد آمد و تجربیات و نتایج این جشنواره برای بهره‌مندی عموم اصحاب رسانه و یا گروههای خاص رسانه‌ای پس از برگزاری انتشار می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس یادآور شد: سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس در محورهای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امیدآفرینی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آثار ارسالی در قالب فیلم کوتاه ویژه شبکه‌های اجتماعی، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مطالبه و یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی و موشن گرافی باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان جهت شرکت در جشنواره تا ۳۰ آبان ماه ۹۹ مهلت دارند تا صرفا با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس www.Aboozarha.ir مراجعه کرده و نسبت به بارگذاری آثار به‌صورت پی دی اف همراه با لینک مربوطه اقدام کنند.

اژدری همچنین بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر در سه قالب و در هر قالب تنها با یک اثر در این جشنواره شرکت کنند و آثار تولیدی آن‌ها باید در بازه زمانی آذر ماه سال ۹۸ تا پایان آبان ماه ۹۹ تولید شده باشد.

وی تصریح کرد: پس از انتخاب نفرات برتر و برگزاری اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس، آثار منتخب جشنواره استانی به مرحله کشوری راه پیدا کرده و در آنجا با سایر برگزیدگان استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

اژدری افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته که جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سطح استان فارس برگزار شد، شاهد استقبال قابل قبول اصحاب رسانه از این جشنواره بوده‌ایم و در دو سال گذشته خبرنگاران استان در مرحله کشوری هم حائز رتبه‌های برتر در بخش‌های مختلف شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس در پایان گفت: این جشنواره با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خانه مطبوعات استان فارس و انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha