رئیس موساد به امارات می‌رود/ بحرین در نوبت عادی‌سازی روابط
کد خبر: 3916830
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
تحلیلگر سیاسی اسرائیلی خبر داد:

رئیس موساد به امارات می‌رود/ بحرین در نوبت عادی‌سازی روابط

«شمعون آران»، تحلیلگر سیاسی اسرائیلی، از سفر «یوسی کوهن»، رئیس کل موساد، به ابوظبی در آینده‌ای نزدیک و احتمال سفر او به منامه برای دیدار با حاکم بحرین خبر داد.

رئیس موساد به امارات می‌رود/ بحرین در نوبت عدی سازی روابطبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه منامه پست، «شمعون آران»، تحلیلگر سیاسی اسرائیلی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یوسی کوهن برای دیدار با  «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و فراهم کردن مقدمات اجرای جزئیات توافقنامه امارات و رژیم صهیونیستی راهی امارات می‌شود.

وی افزود: کوهن همچنین با «شیخ طحنون بن زاید»، برادر ولیعهد و مشاور امنیت ملی در امارات، دیدار می‎کند.

این تحلیلگر اسرائیلی در توئیت دیگری در ارتباط با احتمال عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشور بحرین نوشت: یوسی کوهن، رئیس موساد، با خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست‌وزیر بحرین، گفت‌وگو کرده و منابع سیاسی در بحرین گفته‎اند که این کشور از امارات تبعیت کرده و کشور بعدی برای امضای توافقنامه صلح با اسرائیل است.

وی تصریح کرد: مکان ایجاد سفارت اسرائیل در منامه مشخص شده و انتظار می‌رود که کوهن در آینده‌ای نزدیک برای دیدار با حمد به عیسی آل خلیفه و آماده کردن مقدمات اعلام امضای توافق این کشور با اسرائیل راهی بحرین شود.

این در حالی است که جمعیت الوفاق بحرین روز گذشته (25 مرداد) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هر اقدامی برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خیانت به امت است.

در بیانیه الوفاق آمده است: این اقدام انحطاط شدید مبانی، اصول و تعهدات انسانی، ارزش‌های اسلامی و عرق قومی، خروج از اجماع نظر کشورهای عربی، بنایی خطرناک برای آینده‌ای ناپایدار و تسلیم کردن کشورهای منطقه در برابر استعماری جدید است که زبانی جز ظلم و توطئه نمی‌شناسد.

انتهای پیام
captcha