فلسطین و فتنه ابوظبی ـ تل‌آویو
کد خبر: 3916983
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
یادداشت /

فلسطین و فتنه ابوظبی ـ تل‌آویو

توافق مهلک امارات با رژیم صهیونیستی نه تنها زخم کهنه مسلمانان جهان را عمیق‌تر کرد، بلکه بر ناامیدی پیکر زخم‌خورده فلسطین و مسلمانان افزود و آنان را از همراهی حاکمان عرب با مسئله فلسطین بیش از پیش مأیوس کرد.

به گزارش ایکنا، علی معروفی، کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در یادداشتی اختصاصی برای این خبرگزاری توافق کامل امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط را مورد بررسی قرار داده و آورده است: واشنگتن، تل‌آویو و ابوظبی در بیانیه مشترک ضمن ادعای این که رژیم صهیونیستی و امارات به تلاش‌های خود در راستای دستیابی به یک راه حل عادلانه، جامع و همیشگی برای کشمکش میان این رژیم و فلسطینیان ادامه خواهند داد، یادآور شدند که براساس طرح صلح ترامپ، همه مسلمانان می‌توانند از مسجدالاقصی بازدید کنند و در آن نماز بخوانند در حالی که باید سایر اماکن مقدس در بیت‌المقدس اشغالی نیز به روی نمازگزاران و عبادت‌کنندگان از همه ادیان باز باشد.

توافق مهلک امارات با رژیم صهیونیستی نه تنها زخم کهنه مسلمانان جهان را عمیق‌تر کرد؛ بلکه ناامیدی مضاعفی را بر پیکر زخم‌خورده فلسطین و مسلمانان وارد و آنان را از همراهی حاکمان عرب با مسئله فلسطین بیش از پیش مأیوس کرد. از یک سو مردم فلسطین خود معترض این رویداد سمی هستند و از سوی دیگر گروه‌های مقاومت، آینده فلسطین را در محافل رسمی و بین‌المللی جهان متزلزل و دستخوش تغییرات غیر همسو با مواضع خود در قبال جهان اسلام می‌دانند و استقلال کشور خود را تحت تأثیر این توافق می‌بینند. 

اسرائیل برای صلح جهانی، غده‌ای سرطانی و ماهیت آن غیرقانونی است. هرکس به تبعیت از رژیم غاصب صهیونیستی، این را توافق برای صلح بخواند، کذاب است و سعی بر فریب دیگران دارد. امارات از ۱۰ سال قبل تاکنون با هم‌پیمانان اسرائیل دوست و با دشمنان اسرائیل دشمن بوده است و با این توافق بر این دوستی و دشمنی به نفع رژیم صهیونیستی صحه گذاشت.

رفتار نابخردانه برخی حکام عرب در میان امت اسلامی ناامیدی به ارمغان خواهد آورد؛ چرا که مسلمانان می‌بینند که غصب‌کننده و عامل کشتار ملت فلسطین تبدیل به دوست و متحد می‌شود؛ در حالی که تجمیع نیرو علیه مجاهدان مقاومت و مردان وفادار به امت اسلامی برای خلع سلاح مقاومت جریان دارد.

آنچه پنجشنبه شب گذشته اتفاق افتاد، ننگی بر پیشانی کسانی است که به این توافق تن داده و خود را در سراشیبی اسرائیل و آمریکا افکنده‌اند. توافق‌نامه امارات و صهیونیست‌ها با همکاری آمریکایی‌ها، چیزی جز طرح بازگشت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تحقیر ملت‌های عربی و اسلامی و هدر دادن حقوق مشروع و شناخته شده بین‌المللی فلسطینی‌ها و اعراب نیست. آل سعود در حال نشر فرهنگ برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی است تا عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب را وارد مرحله جدیدی کند.

بیانیه سه‌جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی حامل پیامی چالش‌برانگیز از سوی دشمنان امت اسلام علیه تمامی مسلمانان است. این اقدام بزدلانه، تعرض آشکار به حقوق دینی، قومی، ملی و تاریخی فلسطین و ضربه‌ای خائنانه بر پشت ملت فلسطین و نیروهای مقاومت است.

توافق عادی‌سازی کامل و علنی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حکام امارات خودشان را در آغوش رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل انداخته‌اند و این توافق به صراحت همراهی آنها با صهیونیست‌ها و کنار گذاشتن عادلانه‌ترین قضیه جهان اسلام یعنی مسئله فلسطین را نشان می‌دهد.

این در حالی است که واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای در رد این توافق همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر بحرین و مصر با وجود مخالفت‌های گسترده  محافل مختلف بین‌المللی و مقامات و گروهای مختلف فلسطینی، عربی و اسلامی حمایت خود را از این اقدام اعلام و سازمان ملل متحد و برخی مقامات اروپایی نیز از این توافق استقبال کرده‎اند.

«مایک اونس»، بنیانگذار مرکز «میراث دوستان یهود» و یکی از رهبران صهیونیستی مسیحی ایالات متحده آمریکا، اظهار کرده است: پنج تا شش کشور مسلمان توافق صلح با این رژیم غاصب منعقد خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود که بحرین، کشور بعدی باشد که برقراری رسمی روابط با اسرائیل را اعلام کند. توافقی که به نفع اشغالگران سرزمین فلسطین خواهد بود و خیانت دیگری از سوی حکام عرب را رقم خواهد زد.

جمهوری اسلامی ایران اقدام ننگین ابوظبی برای عادی‌سازی رابطه با رژیم جعلی، نامشروع و ضد بشری اسرائیل را خطرناک دانسته و با هشدار نسبت به هر گونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج‌فارس، اعلام کرده است که دولت امارات و دیگر دولت‌های همراه باید مسؤولیت تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند.

امارات یا هر طرف دیگری حق سخن‌ گفتن به نیابت از ملت فلسطین را ندارد و هیچ کس اجازه دخالت در امور فلسطین یا تعیین تکلیف به نیابت از فلسطینی‌ها در خصوص حقوق قانونی آنها در وطنشان را ندارد. این اقدام کشور امارات به منزله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha