اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3917250
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» از سوی هیئت‌های عزاداری حسینی در قالب کمک مؤمنانه در استان خبر داد و گفت: این طرح در ماه محرم امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان با همراهی عزاداران حسینی و رسانه‌ها اجرا می‌شود.

اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در آذربایجان‌شرقیرسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» از سوی هیئت‌های عزاداری حسینی در قالب کمک مؤمنانه در استان خبر داد و گفت: این طرح در ماه محرم امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان با همراهی عزاداران حسینی و رسانه‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته هیئت موکب «ولیة الله تبریز» آزادی ۷۲ زندانی را به نیت شهدای کربلا تقبل کرد و تاکنون نیز مقدمات آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است.

تقی‌پور با بیان این‌که تاکنون هیئت‌های حسینی زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های احسان هیئت‌ها و مردم را در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند، گفت: هر هیئت در ایام ماه محرم، آزادی یک زندانی را تقبل می‌کند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به آزادی ۱۰۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال‌ جاری در استان، افزود: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده برابر با ۳۸ میلیارد بود که ۲۵ میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار (تقسیط) از سوی مراجع قضایی، هفت میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

وی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان آذربایجان‌شرقی، را ۳۸۵ نفر زندانی اعلام کرد و گفت: مجموع مبلغ بدهی این زندانیان، ۱۵۰ میلیارد تومان است در صورتی که ۱۲ میلیارد تومان کمک شود مابقی آن را نیز می‌توانیم از طریق اعسار به تقسیط، گذشت رضایتمندانه شاکیان و یا از طریق تسهیلات تأمین کنیم.

تقی‌پور بیان کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به شماره حساب‌های ستاد دیه بانک سپه ۸۸۰۰۸۱، بانک تجارت ۱۰۰۱۰۰ و شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۰۹۵۶ واریز کنند.

انتهای پیام
captcha