آغاز به کار خط جدید مترو قاهره با افتتاحیه‌ای قرآنی + فیلم
کد خبر: 3917306
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

آغاز به کار خط جدید مترو قاهره با افتتاحیه‌ای قرآنی + فیلم

مرحله چهارم خط سه مترو «الانفاق» قاهره با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با حضور مقامات مصری در این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبارالیوم، مرحله چهارم خط سه مترو الانفاق قاهره یکشنبه، 26 مردادماه، با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و مسئولان محلی افتتاح و این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

السیسی در این مراسم کلنگ احداث ایستگاه «عدلی منصور»، از ایستگاه‌های مهم و مرکزی مترو الانفاق، را به زمین زد. این ایستگاه پایتخت اداری جدید مصر را به شهرها و استان‌های این کشور مرتبط می‌کند.

در این مراسم آیات 12 تا 14 سوره زخرف از سوی یکی از قاریان مصری تلاوت شد: «وَالَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنَ الْفُلْكِ وَالْأَنْعَامِ مَا تَرْكَبُونَ، لِتَسْتَوُوا عَلَى ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْكُرُوا نِعْمَةَ رَبِّكُمْ إِذَا اسْتَوَيْتُمْ عَلَيْهِ وَتَقُولُوا سُبْحَانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ، وَإِنَّا إِلَى رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُونَ: و همان كسى كه جفت‌ها را يكسره آفريد و براى شما از كشتی‌ها و دام‌ها [وسيله‏‌اى] كه سوار شويد قرار داد، تا بر پشت آن[ها] قرار گيريد پس چون بر آن[ها] برنشستيد نعمت پروردگار خود را ياد كنيد و بگوييد پاک است كسى كه اين را براى ما رام كرد و[گرنه] ما را ياراى [رام‏‌ساختن] آنها نبود، و به راستى كه ما به سوى پروردگارمان بازخواهيم گشت».

انتهای پیام
captcha