به گزارش ایکنا از لرستان، سی و سومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در لرستان، سهشنبه ۲۸ مرداد با محوریت اعمال مجازارت به دلیل عدم رعایت شیوه نامههای بهداشتی برگزار شد.
بر اساس این گزارش در حوزه اداری، عدم رعایت شیوه نامههای بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، تخلف محسوب میشود و مجازات هایی از جمله اخطار کتبی، توبیخ با درج در پرونده، کسر حقوق و انفصال موقت را به دنبال دارد.
بر این اساس در حوزه اصناف، عدم رعایت شیوه نامههای بهداشتی و ضوابط ابلاغی ستاد مدیریت کرونا از سوی اصناف، حرفهها و مشاغل، تخلف صنفی و حرفه ای محسوب شود به شکلی که مرتبه اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی و حرفهای لحاظ خواهد شد و در صورت تکرار، تعطیلی و پلمپ محل فعالیت حرفهای به مدت ۵ روز را به همراه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش و با توجه به ایام سوگواری سالار شهیدان، سازمانها و نهادهای مرتبط با برگزاری مراسمات دینی موظف هستند در صورت عدم توجه مسئولین مراکز دینی و اماکن مذهبی، مساجد و حسینهها نسبت به اجرای دستورالعملهای بهداشتی، اقدام نمایند به شکلی که بعد از تذکر به متولیان اماکن و مراسم، در صورت تکرار قطع تسهیلات یارانهای و پشتیبانی و تعطیلی ماهانه لحاظ خواهد شد این در حالی است که برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در فضای بسته ممنوع است.
بر این اساس در حوزه اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای کلیه احاد جامعه در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمع سربسته، محیطهای صنفی و اداری الزامی می باشد و ارائه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاههای دولتی و غیر دولتی به افرادی که از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نمیکنند ممنوع است.
انتهای پیام