بانوان مکتبی سررشته‌دار تبلیغ هستند
کد خبر: 3917394
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

بانوان مکتبی سررشته‌دار تبلیغ هستند

حجت‌الاسلام قمی در نشست تخصصی بانوان مداح و مبلغ با تأکید بر اهمیت تبلیغ از سوی بانوان گفت: بانوان مکتبی سر رشته‌دار تبلیغ هستند و باید تأثیر و نقش زنان در جامعه معلوم شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست تخصصی بانوان مداح و مبلغ که به همت امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع «محرم، تبلیغ مردمی و همبستگی اجتماعی» در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، خطاب به بانوان حاضر در نشست، گفت: باید تلاش شود تا سطح علمی مبلغات ارتقاء یابد و این قشر سررشته‌دار تبلیغ باشند تا از این رهگذر، بانوان طلبه و دانشجویانی که در ارتباط با مبلغات هستند به یک مبلغه کامل تبدیل شوند و در این راه باید جامعه را با مسئله تبلیغ پیوند داد و مواردی مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی را وارد مفاهیم تبلیغی کرد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به این مسئله که زنان رهبران این نهضت هستند و این موضع اصلا شعار نیست به لزوم اثر گذاری و نقش زنان در پیشبرد امور فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه تاکید کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مراسم محرم ۱۴۴۲ و نقش فعال جامعه بانوان افزود: محدودیت‌های محرم امسال بسیار زیاد است و باید با خلاقیت‌های مناسب و رعایت تمامی دستورالعمل‌ها؛ اسباب برگزاری پر شور مراسم را مهیا کنیم.

عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه این نشست در سخنانی با اشاره به اینکه در طلیعه ورود به محرم هستیم و این نشست نیز با رویکرد مردمی سازی تبلیغات محرم و حل مسائل و مشکلات موجود برگزار شده است گفت: آن چیزی که از دستگاه امام حسین(ع) آموخته‌ایم این است که لازمه ایجاد هرگونه تحول در جامعه حضور گسترده اقشار مختلف مردم، در صحنه‌های گوناگون است.

سعیدی‌نژاد با اشاره به لزوم آگاهی داشتن نسبت به نیازمخاطبان گفت: دستگاه تبلیغی کشور باید به مخاطب خود این مسئله را منتقل کند که هر مخاطب نسبت به جامعه پیرامون خود اثرگذار است و لذا ضرورت دارد در مرحله نخست نسبت به ایجاد شبکه اولیه دسترسی به مخاطب اقدام کنیم تا به‌وسیله آن از نیاز‌ها و احتیاجات مخاطبان آگاه شویم.

وی همچنین خطاب به بانوان مبلغ حاضر در جلسه گفت: در عرصه تبلیغ بیش از آنکه گوینده باشید باید شنونده باشید و به این موضوع توجه کنیدکه تبلیغ در این زمان از طریق ویرایش محیط پیرامون انجام می‌شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر شبکه دستگاه‌های دینی و تبلیغی به موضوع توسعه مفهوم زندگی دینی، تصریح کرد: نهضت تبلیغ زنان باید گفتمان تبلیغ را ایجاد کند و زنان مبلغ ماموریت دارند تا برای مخاطب خود این باور را ایجاد کنند که افراد تأثیرگذاری باشند. بنابر این امروز اگر انتظار فعالیت گسترده از مردم داریم تعریف صحیح کنش‌های مردمی و پیشناز‌های الگوی مردمی پیشرفت در این حوزه لازم است.

معصومه سادات صادقی، قائم مقام حوزه‌های علمیه بانوان استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به لزوم انجام یک حرکت پرشتاب برای رفع آسیب‌ها در جامعه و لازمه وجود نقشه راه برای تأثیرگذاری بیشتر مداحان و مبلغات در جامعه گفت: باید در سه عرصه راهبردی، راهبری و عملیات این کار انجام شود. چرا که عرصه تبلیغ نیاز به همبستگی اجتماعی و نقش‌آفرینی مردمی دارد و باید برای این حوزه برنامه عملیاتی دقیق داشته باشیم تا بتوانیم بعد از مدتی کارنامه اثر بخش ارائه دهیم.

وی یادآور شد: متأسفانه در دستگاه‌ها سند‌های مختلف انباشت می‌شود و از عملیاتی شدن آن‌ها خبری نیست. امیدواریم نهضت پیشرفت به یک سند عملیاتی تبدیل شود و به هر شخصی سپرده شد نقطه شروع و خاتمه آن مشخص شود.

رئیس حوزه علمیه بانوان تهران با اشاره به نقش‌آفرینی‌های جهادی افراد مختلف در دوران کرونا گفت: حضور و مشارکت فعالانه مبلغان در این دوران فراتر از حد انتظار مردم جامعه بود و این نقش آفرینی در اذهان ماندگار خواهد شد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام جلالی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: ولایت حقیقتی است که جامعه کمتر از این حقیقت ناب بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه کتب بسیاری در باب توحید و امامت وجود دارد، اظهار کرد: ولایت صورت خلقی توحید است و حقیقتی در عالم به‌اندازه ولایت اثرگذار نیست؛ همچنین باید گفت که ولایت یک حقیقت ناشناخته در اسلام است که عدم شناخت آن موجب سرگردانی جامعه می‌شود.
انتهای پیام
captcha