پیام تسلیت معاون قرآن وزیر ارشاد در پی ارتحال آیت‌الله تسخیری
کد خبر: 3917588
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

پیام تسلیت معاون قرآن وزیر ارشاد در پی ارتحال آیت‌الله تسخیری

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله تسخیری، وی را منشأ خدمات بزرگی در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و اجتماعی و نمادی شایسته از علمای مکتب اهل‌بیت(ع) معرفی کرد.

پیام تسلیت معاون قرآنی وزیر ارشاد درپی ارتحال آیت‌الله تسخیری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی ارتحال حضرت آیت الله تسخیری پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: إذا مات العالِم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء (المحاسن:ج١،ص٢٣٣)

ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی و منادی بزرگ وحدت‌ اسلامی و آرمان‌های متعالی مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، حضرت آیت‌الله محمدعلی تسخیری(ره) موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این دانشمند فرزانه و روشن‌اندیش که در همه عرصه‌های حضور، مایه فخر و مباهات بود، عمر بابرکت خویش را وقف تعالی امت اسلامی و ترویج اندیشه‌های اسلام ناب کرد و منشأ خدمات بزرگی در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و اجتماعی و نمادی شایسته از علمای مکتب اهل‌بیت(ع) بود و در همه صحنه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی همچون حوزه مشاوره عالی مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب‌اسلامی، حضوری مؤثر و نقشی ماندگار داشت.

رحلت جانسوز این عالم عامل و متفکر بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همه علمای وحدت‌گرا و اندیشمندان دغدغه‌مند جهان اسلام که دل در گرو تعالی امت اسلامی در مقابله با استکبار جهانی دارند، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم(ص) و امامان اهل‌بیت(ع) و برای بازماندگان معزی صبر و اجر فراوان مسألت می‌کنم.

عبدالهادی فقهی‌زاده
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام
captcha