نمازجماعت اسرا نگرانی بیش از حد بعثی‌ها را به دنبال داشت
کد خبر: 3917757
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

نمازجماعت اسرا نگرانی بیش از حد بعثی‌ها را به دنبال داشت

کارمند آزاده یزدی گفت: یکی از مواردی که در زمان اسارت، بعثی‌ها را بیش از اندازه نگران می‌کرد، اقامه نماز اول وقت بویژه به‌صورت جماعت‌ حتی کوچک، بود و این فرهنگ را ما مدیون مقتدای اصلی تمامی آزادگان عالم هستیم.

نمازجماعت اسرا نگرانی بیش از حد بعثی‌ها را به دنبال داشتبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی صبح امروز، 30 مردادماه و به مناسبت سی‌امین سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از تنها آزاده اداره‌کل استاندارد استان یزد تقدیر شد.

محمدرضا زارع بنادکی، مدیرکل استاندارد استان یزد در این نشست اظهار کرد: به هیچ عنوان تقدیر و تشکرهایی که توسط دوایر دولتی و دیگر نهادهای انقلاب اسلامی از جمیع ایثارگران انقلاب اسلامی به عمل می‌آید، جبران کننده زحمات و رنج‌هایی که این بزرگواران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و زندان‌های عراق متحمل شده‌اند، نیست.

زارع بنادکوکی افزود: برگزاری مراسم‌هایی از قبیل گرامیداشت روز و هفته بسیج، دفاع مقدس، جانباز، آزادگان و حتی روز خبرنگار، که به مناسبت شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی نامگذاری شده است، سبب می‌شود تا غبارهایی که هر از گاهی بر روی واژه مقدس ایثار و فداکاری ماندگار می‌شود، زدوده شده و رایحه خوشبوی شهید و شهادت در جامعه پراکنده شود.

وی ادامه داد: رجاء واثق داریم که از جمله ویژگی‌های خوب و مقدسی که می‌تواند کشور ایران را از این حالت نجات داده و آن را به مراتب مطلوب برساند، همین ایثارها و فداکاری‌هاست و همگی به ویژه دولتی‌ها وظیفه دارند در تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشند.

محمدرضا کافی، آزاده و عضو شورای اقامه نماز اداره کل استاندارد استان یزد نیز در این نشست گفت: یکی از مواردی که در زمان اسارت، بعثی‌ها را بیش از اندازه نگران می‌کرد، اقامه نماز اول وقت به ویژه به صورت جماعت‌های خیلی کوچک حتی دو، سه نفره بود و این فرهنگ را ما مدیون مقتدای اصلی تمامی آزادگان عالم، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم، چراکه او در ظهر عاشورا صحنه جنگ را به خاطر اقامه نماز اول وقت ترک کرد و به تمامی پیروانش فهماند که نماز در راس امور است.

کافی افزود: در ذهن تمامی ایثارگران انقلاب اسلامی هیچگونه انتظار تقدیر و تشکری نمی‌گذرد، چرا که ما اعتقاد داریم، تجلیل اصلی باید از مردم خوب و فهیمی انجام شود که با گذشت بیش از سی سال از جنگ تحمیلی، هنوز ارزش‌های دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مد نظر دارند و در مناسبت‌های مختلف به سراغ یادگاران آن‌ها می‌روند.

یادآور می‌شود در اداره کل استاندارد استان یزد، حدود 46 نفر به عنوان کارمند حضور دارند که از این تعداد، دو نفر فرزند شهید و سه نفر جانباز و آزاده مشغول به کارهستند.

انتهای پیام
captcha