بیانیه حماس در پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی
کد خبر: 3917803
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

بیانیه حماس در پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی

حماس در بیانیه خود به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها، اعلام کرد این مسجد، خط قرمز ما است و دست متجاوزان به آن، قطع خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، جنبش حماس امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: مسجدالاقصی خط قرمز ما است و هر گونه تجاوز به آن با مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین روبرو خواهد شد که اجازه نمی‌دهند آتش بار دیگر در این مسجد زبانه کشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تبعید خادمان و نگهبانان این مسجد و نیز بازداشت شیخ «رائد صلاح» چیزی جز تلاش برای ضربه زدن به مسجدالاقصی نیست.

حماس در این بیانیه تأکید کرده است: وحدت ملت فلسطین قوی‌ترین سلاح در مقابله با اشغالگر و توطئه‌های خبیثانه آن است و از همین رهگذر بر اتخاذ سیاست مشترک برای مقابله با طرح‌های الحاق، یهودی‌سازی و شهرک‌سازی تأکید می‌شود.

همچنین جنبش حماس در این بیانیه درباره توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی آورده است: روند عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر کاملا مردود و محکوم است و به مثابه چاقو زدن به قلب مسأله فلسطین و خیانت به مسجدالاقصی، قدس و فلسطین به شمار می‌رود.

گفتنی است، در 21 آگوست سال 1969 یک صهیونیست تندرو به نام «روهان» بخش شرقی مسجد الاقصی را آتش زد که بر اثر آن منبر تاریخی آن معروف به منبر صلاح الدین از بین رفت و گنبد مسجد که از نقره ساخته شده بود نابود شد؛ همچنین در این آتش‌سوزی 48 پنجره که ارزش هنری و تاریخی داشت و دیگر تزئینات این مسجد دچار حریق شد. در مجموع در این حادثه، 1500 متر مربع از 4400 متر مربع مساحت کلی مسجد، دچار حریق و تخریب شد.
انتهای پیام
captcha