نتایج پویش تلاوت آیه مباهله اعلام شد
کد خبر: 3917827
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

نتایج پویش تلاوت آیه مباهله اعلام شد

نتایج اولین پویش تلاوت آیه مباهله که به همت یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان برگزار شده است، اعلام شد.

نتایج پویش تلاوت آیه مباهله اعلام شد

به گزارش ایکنا، نتایج مسابقه تلاوت، ابتهال و‌ تواشیح آیه مباهله که به همت محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد از طریق صفحه این قاری در فضای مجازی اعلام شد.

پورزرگری پیش از اعلام نتایج در صحبت‌های خود به ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقه تلاوت آیه مباهله به مراکزی همچون شبکه قرآن، رادیو قرآن، سازمان اوقاف و ... اشاره کرد و گفت: مباهله، سند حقانیت غدیر است و یکی از سندهای افتخار اسلام است که همه فرق اسلامی اذعان دارند که این آیه در شأن پیامبر و اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقه نشان داد دست ما حتی در مورد شناخت منابع مباهله نیز خالی است و بسیار کم کار شده است، افزود: امیدوارم سال آینده بتوانیم بهتر و باشکوه‌تر عمل کنیم و زمان بیشتری برای آن اختصاص دهیم.

پورزرگری تصریح کرد: از همه دوستانی که همکاری کردند تا این پویش دیده شود و شرکت کنندگان به حضور در آن ترغیب شوند، قدردانی می‌کنم. پویش با بودجه‌ای اندک آغاز شد و در ادامه افراد زیادی خواستار کمک در تامین جوایز شدند که موسسه فرهنگی قرآن و عترت مباهله هزینه‌ها را بر عهده گرفتند.

این قاری بین‌المللی به همکاری برخی اساتید قرآنی کشورمان برای داوری آثار دریافتی اشاره و اظهار کرد: احمد ابوالقاسمی و صالح اطهری‌فرد در بخش قرائت و گروه های هم‌خوانی نظر دادند. در بخش ابتهال و‌ هم‌خوانی قرآن نیز سیدکریم موسوی و غلامرضا شاه‌میوه نیز داوری آثار را انجام دادند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در رشته تواشیح تنها یک اثر دریافت شد و این اثر هم ارتباط چندانی با مباهله نداشت، لذا در این بخش برگزیده‌ای نخواهیم داشت. از همه دوستان درخواست دارم که به صورت افتخاری به تلاوت این آیه شریفه بپردازند تا بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد.

در هر رشته پنج نفر به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند.‌ برگزیدگان این پویش به شرح زیر است.
رشته تلاوت بزرگسالان
مهدی سیاحی
سیدمحسن موسوی یکتا
جواد ملازاده
مهدی سعادتی
علیرضا امانی

رشته قرائت نوجوانان
سینا فتحی
احمد کعبی
محمدسعید حسن‌زاده
امیدرضا پرنلو
مبین نصیری
رشته ابتهال
مصطفی قاسمی
یوسف عیاشی
شهاب زهیری
مرتضی حمادی
محمدجعفر پرورده
گروه‌های همخوانی آیه مباهله
گروه نوجوانان الغدر
گروه الانوار خوزستان
گروه الغدیر تهران
گروه تبیان هرمزگان
گروه نوجوانان خمینی شهر

یادآور می‌شود، جوایز این پویش در بخش قرائت بزرگسالان از یک میلیون تومان برای نفر اول شروع می‌شود و تا پانصد هزار تومان برای نفر پنجم ادامه دارد.

در بخش قرائت زیر ١٦ سال نیز نفر اول و دوم ششصد هزار تومان؛ نفر سوم پانصد هزار تومان؛ نفر چهارم چهارصد هزار تومان‌؛ نفر پنجم سیصد هزار تومان، همچنین برای گروه‌های همخوانی آیه مباهله و مدیحه‌سرایی در هر بخش به طور مجزا برای رتبه اول دو میلیون تومان؛ رتبه دوم یک میلیون‌وهشتصد هزار تومان؛ رتبه سوم یک میلیون‌وششصد هزار تومان؛ رتبه چهارم یک میلیون‌وچهارصد هزار تومان و رتبه پنجم یک میلیون‌ودویست هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha