افتتاح بزرگترین مسجد آفریقا در سالروز استقلال الجزایر
کد خبر: 3918054
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

افتتاح بزرگترین مسجد آفریقا در سالروز استقلال الجزایر

بزرگترین مسجد آفریقا و سومین مسجد بزرگ جهان در الجزایر ابتدای ماه نوامبر همزمان با شصت و ششمین سالروز استقلال الجزایر افتتاح می‌شود.

افتتاح بزرگترین مسجد آفریقا در شصت و ششمین سالروز انقلاب الجزایربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی الجدید، با به پایان رسیدن تجهیز لوجستیک و فنی مسجد محمدیه بعد از گذشت هشت سال از آغاز ساخت این مسجد، مقامات الجزایر خود را برای افتتاح آن آماده می‎کنند. 

«عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهور الجزایر، در بازدید از این مسجد تصریح کرد: افتتاح رسمی بزرگترین مسجد جامع الجزایر ابتدای ماه نوامبر (11 آبان‌ماه 99) و همزمان با شصت و ششمین سالروز استقلال این کشور انجام خواهد شد.

بزرگترین مسجد جامع الجزایر در نزدیکی دریا در منطقه محمدیة واقع در منطقه شرقی پایتخت الجزایر ساخته شد. این مسجد بزرگترین مسجد جامع الجزایر و آفریقا و سومین مسجد بزرگ جهان بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی به شمار می‌رود که به بزرگترین مناره‌ جهان به طول 267 متر مزین شده است. 

این مسجد با معماری اسلامی الجزایری در مساحتی به وسعت 27 هکتار بنا شده و شامل مصلایی به وسعت دو هکتار و گنجایش 120 هزار نمازگزار، دارالقرآن با گنجایش 300 صندلی و یک مرکز فرهنگی اسلامی است.

12 ساختمان و کتابخانه‌ای مشتمل بر 2 هزار صندلی و یک میلیون کتاب، سالن سخنرانی، موزه هنر و تاریخ اسلامی، پارکینگی با گنجایش 6 هزار اتومبیل در دو طبقه زیر زمین از دیگر ویژگی‎های مسجد جامع الجزایر است.

انتهای پیام
captcha