تأسیس اتحادیه ضد عادی‌سازی روابط با اسرائیل در امارات
کد خبر: 3918331
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

تأسیس اتحادیه ضد عادی‌سازی روابط با اسرائیل در امارات

پس از اعلام توافق امارات با رژیم صهیونیستی، مخالفان اماراتی نخستین اتحادیه ضد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را تأسیس کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال توافق ننگین امارات و رژیم اسرائیل، مخالفان سیاسی دولت امارات نخستین اتحادیه مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند. بیانیه تأسیس این اتحادیه به امضای ۶ نفر از مخالفان سرشناس این کشور رسیده است.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اماراتی مقاومت با عادی‌سازی روابط، مؤسسه‌ای مدنی است که همه انواع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعم از اقتصادی، ورزشی، سیاسی، امنیتی و ملی را رد می‌کند.

این بیانیه افزوده است: توافق دولت امارات با اسرائیل، خیانت به ملت این کشور و نادیده گرفتن سابقه آنان در محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شمرده می‌شود. ایمان داریم که وظیفه ما حفظ ارزش‌ها و اصولی است که گذشتگان ما در رابطه با حمایت از فلسطین داشته‌اند و وفاداری به مسئله فلسطین و همه کسانی که برای فلسطین جان خود را فدا کرده‌اند، مسئله اصلی ما است.

این بیانیه تأکید کرده است: این اتحادیه بر رد این توافق ننگین از سوی ملت امارات تأکید می‌کند و تلاش دارد صدای این ملت را به گوش ملت‌های منطقه خلیج فارس برساند و آنها را از خطرات عادی‌سازی روابط با اسرائیل آگاه سازد. همچنین از مسئله فلسطین و حقوق این ملت حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۲۳ مردادماه از توافق امارات متحده عربی با رژیم اسرائیل برای برقراری روابط همه‌جانبه خبر داد و این توافق را تاریخی خواند.

این توافق از سوی گروه‌های مختلف فلسطینی از جمله فتح و حماس و همچنین کشورهای مختلف محکوم شد.
انتهای پیام
captcha