نشریه آمریکایی «عمران خان» را تأثیرگذارترین مسلمان 2019 خواند
کد خبر: 3918336
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

نشریه آمریکایی «عمران خان» را تأثیرگذارترین مسلمان 2019 خواند

یک ویژه‌نامه که سالانه در دانشگاه «جورج تاون» ایالات متحده منتشر می‌شود، تأثیرگذارترین مرد و زن مسلمان سال 2019 را عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و رشیده طلیب، نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The News، براساس اعلام منتشرکنندگان ویژه‌نامه مسلمانان تأثیرگذار(The World's Most Influential Muslims) موسوم به The Muslim 500، عمران خان نخست‌‌وزیر پاکستان به عنوان تأثیرگذارترین مرد مسلمان سال 2019 انتخاب شد. براساس این فهرست رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا هم به عنوان تأثیرگذارترین زن مسلمان سال برگزیده شد.

مسئولان The Muslim 500 با اشاره به عملکرد عمران خان به عنوان بازیکن کریکت و موفقیت‌های بین‌المللی وی به اقدامات خیریه او اشاره کرده و در توضیح انتخاب خود نوشته‌اند: در صورتی که The Muslim 500 در سال 1992 چاپ می‌شد، عمران خان به دلیل عملکرد درخشان خود در کریکت که اوج آن قهرمانی پاکستان در جام جهانی 1992 کریکت بود به عنوان تأثیرگذارترین مرد مسلمان سال معرفی می‌شد.

به گفته سردبیر این ویژه‌نامه، علاوه بر این خان یک کمپین موفق جمع‌آوری بودجه برای ایجاد بیمارستان اختصاصی بیماران سرطانی و همچنین انجام تحقیقات در این زمینه داشت که من را تحت تأثیر قرار داد. این واکنش خان به خاطر از دست دادن مادرش به دلیل سرطان در سال 1985 بود. بیمارستان شوکت خانم در سال 1994، درهای خود را در لاهور گشود و 75 درصد از بیماران آن مراقبت‌های رایگان دریافت می‌کنند.

سردبیر این ویژه‌نامه شرح داد که خان پس از ایجاد یک حزب سیاسی مخالف دولت وقت و متعهد به اصلاحات، در سال 2018 نخست‌وزیر پاکستان شد. مقابله وی با مسائلی مانند فساد، جاسوسی، سوء‌مدیریت و تلاش برای گفت‌وگو با هند بر سر مسئله کشمیر از جمله دلایل انتخاب عمران خان به عنوان تأثیرگذارترین مسلمان سال 2019 و قرار گرفتن در رتبه 16 در میان 500 مسلمان تأثیرگذار است.

رشیده طلیب، نماینده کنگره آمریکا از حزب دموکرات و از ایالت میشیگان، نیز تأثیرگذارترین زن مسلمان در این نشریه انتخاب شد. او نخستین زن فلسطینی ـ آمریکایی و اولین زن مسلمان (به همراه ایلان عمر (از حزب دموکرات در مینه‌سوتا) است که به عنوان عضو مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا انتخاب شد و در مراسم تحلیف خود به قرآن سوگند نمایندگی یاد کرد.

نشریه مسلمانان تأثیرگذار(The World's Most Influential Muslims) موسوم به The Muslim 500 یک سالنامه است که برای اولین بار در سال 2009 منتشر شد و در آن تأثیرگذارترین مسلمانان جهان معرفی می‌شود. این نشریه از سوی مرکز مطالعات استراتژیک اسلامی در «امان» اردن گردآوری و در دانشگاه «جورج تاون» ایالات متحده منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha