اخبار معارفی رسانه‌ها / پویش ملی هر خانه یک هیئت‌ قرآنی
کد خبر: 3918470
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

اخبار معارفی رسانه‌ها / پویش ملی هر خانه یک هیئت‌ قرآنی

«اجرای پویش ملی با شعار هرخانه ایرانی یک هیئت قرآنی» یکی از عناوین اصلی صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز یکشنبه 2 شهریورماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «افزایش بخش‌های دلنوشته‌های عاشورایی و تفسیر به پویش با قرآن حسینی بمانیم» آمده است: پویش ملی با قرآن حسینی بمانیم عنوان برنامه‌ای است که همزمان با آغاز ماه محرم به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است. برای این پویش برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از جمله آن قرائت قرآن در منزل و هیئت‌ها، تفسیر سوره مبارکه فجر و برخی موضوعات دیگر است که از جمله آنها می‌توان به فراخوان دلنوشته‌های عاشورایی اشاره کرد. این فراخوان با موضوعات اهمیت نماز، نیایش و عبادت، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و سوگواری و آیین‌های عزاداری کار خود را آغاز کرده و علاقه‌مندان می‌توانند دلنوشته‌های خود با موضوعات اعلام شده را به دبیرخانه پویش ارسال و از جوایز آن بهره‌مند شوند.

تفسیر سوره مبارکه فجر از دیگر محورهای پویش ملی با قرآن حسینی بمانیم است که با بیان حجت‌الاسلام محسن قرائتی به صورت روزانه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از روزهای سوم تا هفتم خردادماه ضمن پاسخ به سؤالات روزانه تفسیر سوره مبارکه فجر از جوایز آن بهره‌مند شوند. برگزاری این پویش به این صورت است که فایل‌های صوتی جلسات تفسیر حجت‌الاسلام قرائتی بر روی صفحات مرکز قرآن آستان قدس رضوی در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و سؤالات مسابقه در همین صفحات مطرح می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه تفسیر سوره فجر می‌توانند به نشانی quran_aqr@ بر روی شبکه‌های مختلف اجتماعی مراجعه کنند.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «انتشار ۳ کتاب از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی»، «مسابقه اینترنتی ثارالله به همت آستان شاه‌چراغ برگزار می‌شود»، «برگزاری آیین شعر‌خوانی رسم دعبل در جوار حرم امام رضا(ع)» و «ترتیل صفحه ۴۶۰ قرآن باصدای عبدالباسط+صوت و متن» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تعداد بیست خبر قرآنی و معارفی با عناوین «مداحی حیدر توکل در حسینیه سیار محمود کریمی+ فیلم»، «۲ شاخصه‌ اصلی قیام عاشورا»، «محمود کریمی| "به قولت عمل کن»»، «تقدیر اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی از عزاداری حسینی»، «تربیت و رشد در گوهر اشک بر حسین(ع)»، «مداحی مهدی رسولی در شب دوم محرم ۹۹»، «حضور در مجالس امام حسین علیه‌السلام نوعی زیارت است»، «با کاروان حسینی تا اربعین| غروب هیچ طلوعی را بی‌‌حسین(ع) ندیده‌‏ام»، «توصیه‌های «میرزا جواد ملکی تبریزی» برای ایام عزای سیدالشهداء»، «مورخان کربلا چه‌کسانی هستند؟/ نباید مبنای مجالس امام حسین(ع) را بر تاریخ گذاشت»، «جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس»، «۶ کتاب جدید در نقد و بررسی بهائیت منتشر شد»، «دو یار عاشورایی که حق رفاقت را ادا کردند»، «مداحی بنی‌فاطمه در شب سوم محرم ۹۹»، «طلایی: رونمایی از «زیبایی محض» فصل جدیدی برای جامعه قرآنی است»، «سبک زندگی عاشورایی| ملاطفت امام حسین با خانواده در وسط میدان نبرد»، «ماجرای جوان مستی که با تلنگری خادم امام حسین(ع) شد»، «غدّه‌ای بدخیم از صدر اسلام تاکنون»، «وقایع روز سوم محرم/ ورود عمرسعد با چهارهزار نفر به کربلا با طمع حکومت ری» و «بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟» منتشر کرده است.

مهر

صفحه دینی قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز یک خبر با عنوان «اجرای پویش ملی با شعار هرخانه ایرانی یک هیئت قرآنی» منتشر کرده که در این خبر آمده است: سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان مسئول کارگروه قرآن ستاد عملیات محرم و صفر سازمان تبلیغات اسلامی با لحاظ شرایط فعلی کشور و لزوم زنده نگهداشتن آیین‌های عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفایش و با تبعیت از توصیه اکید مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای ۱۰ عنوان ویژه‌برنامه قرآنی در ماه‌های محرم و صفر کرده است.

تبدیل شرایط تهدید‌آمیز کنونی به فرصت از طریق بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، زمینه لازم را برای اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه این ایام در ماه‌های محرم و صفر ضروری نموده، لذا سازمان دارالقرآن الکریم در این ایام، نسبت به اجرای برنامه‌های پویش ملی، مجازی هزاران ختم قرآن کریم در ایام محرم و صفر، هزاران ختم سوره مبارکه فجر در شب و روز عاشورای حسینی، برگزاری مسابقات روزانه کتابخوانی با محوریت قرآن و قیام عاشورا، راه‌اندازی هیئات قرآنی با محوریت خانواده و ایجاد گفتمان سازی ادبیات استقامت و ایستادگی می‌کند. در همین راستا سازمان دارالقرآن الکریم با مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و خانه‌های قرآن در سراسر کشور اقدام به برگزاری این برنامه‌ها با شعار #هرخانه ایرانی یک هیئت قرآنی در بسترهای فضای مجازی نموده است.علاقه مندان به شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند در صفحه اینستاگرام به نشانی setarebaran_ir پایگاه اطلاع رسانی تلاوت به نشانی www.telavat.ir و در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و ایتا به آدرس telaavat@ مشارکت داشته باشند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، پنج خبر با عناوین «ذاکران اهل‌بیت خود را ملزم به عمل به بیانات رهبری می‌دانند»، «پیکر آیت‌الله سید عبدالجواد علم‌الهدی در مشهد به خاک سپرده شد»، «مرحوم علم‌الهدی در کنار درسِ حوزه به جبهه می‌رفت»، «آیین چهارپایه‌خوانی در شهر تهران برگزار می‌شود» و «احیای ارزش‌های جامعه در عاشورای حسینی تجلی می‌یابد» منتشر کرده است.

میزان

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «درسی بزرگ از مکتب امام حسین (ع)»، «آنچه در روز سوم ماه محرم بر كاروان «امام حسین (ع)» گذشت/روزى به نام «حضرت رقیه(س)»» و «میدان فلسطین میعادگاه عاشقان «سیدالشهدا (ع)» در شب سوم ماه محرم» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز پنج خبر با عناوین «ویژگی شیعه واقعی از منظر امام حسین (ع)»، «روایتی عجیب از تجارت پر سود باخدا/ زمزمه مداحی سه ساله کربلا عزاداران را منقلب کرد»، «پتانسیل بزرگی در هیئت های مذهبی برای کارهای مردمی وجود دارد»، «چرا عده‌ای رفیق نیمه راه امام حسین (ع) شدند؟ +فیلم»، «چه کسی پیشنهاد یاری امام حسین (ع) را رد کرد؟» و «ترجمه حدیث حسینیه امام خمینی (ره) در دیدار مجازی هیئت دولت با رهبر انقلاب» منتشر کرده است.

ایسنا

هشت خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «عزاداری دهه اول محرم در شهر ساحلی بندرگز - گلستان»، «به رنگ مُحَرّم - اراک و ساوه»، «هفتمین سوگواره مجازی اشراق برگزار می‌شود»، «هفتمین سوگواره مجازی اشراق برگزار می شود»، «انتشار «روضه‌ الشهدا» با تصحیح حسن ذوالفقاری»، «عزاداری شب سوم محرم در بلوار نماز مشهد»، «عزاداری شب سوم محرم در تهران» و «نوکری حسین(ع) آداب دارد» هستند.

انتهای پیام
captcha