سازمان ملل: بیش از ده‌هزار تروریست داعشی در عراق و سوریه حضور دارند
کد خبر: 3918931
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

سازمان ملل: بیش از ده‌هزار تروریست داعشی در عراق و سوریه حضور دارند

به گفته رئیس دفتر ضدتروریسم سازمان ملل، با وجود دو سال بعد از شکست داعش در عراق، تخمین زده می‌شود که بیش از 10،000 تروریست داعش در عراق و سوریه فعال باشند، حملات این افراد به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Star، ولادیمیر ورونکوف (Vladimir Voronkov) در گزارش خود به شورای امنیت سازمان ملل با اعلام این موضوع گفت که جنگجویان داعش آزادانه در گروه‌های کوچک بین دو کشور حرکت می‌کنند.

رئیس دفتر ضدتروریسم سازمان ملل گفت: گروه افراطی داعش مجدداً سازمان یافته و فعالیت آن نه تنها در مناطق درگیر مانند عراق و سوریه بلکه در برخی کشورهای منطقه افزایش یافته است.

وی گفت: با این حال، به نظر می‌رسد در برخی از مناطق غیردرگیر، این تهدید در کوتاه مدت کاهش یافته است. به نظر می‌رسد اقداماتی برای به حداقل رساندن شیوع کرونا از قبیل محدودیت در رفت و آمد، باعث کاهش خطر حملات تروریستی در بسیاری از کشورها شده است.

با این وجود، ورونکوف گفت: روند ادامه حملات افرادی که به صورت آنلاین تحت تأثیر قرار گرفته و به تنهایی یا در گروه‌های کوچک عمل می‌کنند، وجود دارد که می‌تواند از طریق اقدامات تبلیغاتی فرصت‌طلبانه داعش در طول بحران کرونا تقویت شود.

انتهای پیام
captcha