فرهنگ‌سازی اصول بهداشتی در عزاداری محرم را ترویج دهیم
کد خبر: 3919029
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

فرهنگ‌سازی اصول بهداشتی در عزاداری محرم را ترویج دهیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عموم مردم استان فارس دعوت کرد تا در فرهنگ‌سازی برای رعایت اصول بهداشتی در آیین‌های سوگواری ماه محرم و صفر سهیم شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 4 شهریورماه در  یکصد و چهل و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، با این هشدار که خطر ابتلا به کرونا ویروس همچنان در استان پابرجاست، تأکید کرد: با توجه به گردهمایی‌های ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نزدیک شدن به فصل پاییز، تنها با رعایت اصول بهداشت می‌توانیم مانع از انتشار کروناویروس و پیشگیری از موج جدید کرونا شویم.

وی از عموم مردم استان فارس دعوت کرد تا در فرهنگ ‌ازی برای رعایت اصول بهداشتی در آئین‌های سوگواری ماه محرم و صفر سهیم شوند و ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیرضروری در تعطیلی پیش‌رو برای حفظ سلامت خود و اطرافیان است و امیدواریم مردم استان فارس این توصیه سلامت را جدی بگیرند.

لطفی از مردم خواست تا با توجه به شرایط امسال، به پویش‌های مردمی در نذر ماسک، توزیع نذورات غذایی به‌صورت جیره خشک و کمک به بیماران نیازمند بپیوندند و مجموعه سلامت را یاری رسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین با اشاره به راه‌اندازی پویش سلامت یاران حسینی (ع) در مجموعه سلامت فارس برای اهدای نذورات مردمی به حوزه سلامت و کمک به بیماران نیازمند، نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ برای آگاهی بیشتر از این پویش معرفی کرد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از آمار فوت مبتلایان استان به بیماری کووید ۱۹ تاکنون، بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه در ایام پیش‌رو تأکید کرد.

بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس از دیگر محورهای این نشست بود.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در خصوص تقویت پرونده الکترونیک سلامت، اظهار کرد: «تله مدیسین» امکانی نو برای گسترش دسترسی مردم به خدمات درمانی و بدون مراجعه حضوری است که با همت معاونت‌های درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و واحد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

انتهای پیام
captcha