تأکید بر حق فلسطینیان برای داشتن کشوری مستقل به پایتختی قدس
کد خبر: 3919061
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
در بیانیه پایانی نشست سه‌جانبه در امان مطرح شد؛

تأکید بر حق فلسطینیان برای داشتن کشوری مستقل به پایتختی قدس

رهبران سه کشور مصر، اردن و عراق در اختتامیه اجلاس سه‌جانبه در شهر امان با صدور بیانیه‌ای مشترک بر حق ملت فلسطین برای داشتن کشوری مستقل به پایتختی قدس تأکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، روز سه‌شنبه نشستی بین رهبران عراق، اردن و مصر در شهر امان واقع در پایتخت اردن در خصوص مسائل مربوط به تحولات داخلی این کشور و تقویت مناسبات و روابط اقتصادی بین سه کشور و هماهنگی برای مقابله با کرونا و همچنین تحولات منطقه‌ای برگزار کردند.

در این نشست، علاوه بر مسایل فوق، موضوع فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در آن بر ضرورت تلاش‌ها برای ایجاد صلح عادلانه و فراگیر و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تأکید شده است.

در این بیانیه مشترک همچنین بر لزوم توقف طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تأکید شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: ما مخالف هرگونه طرحی هستیم که فرصت‌ها‌ برای تحقق صلح عادلانه را از بین می‌برد و منجر به تغییر هویت تاریخی قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی می‌شود.

رهبران سه کشور عربی خواستار افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه از جمله سوریه، لیبی و یمن بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت شده و اعلام کردند که با حل سیاسی پرونده‌های منطقه، وحدت و استقلال کشورها و امنیت ملی عربی تضمین می‌شوند.

در بیانیه پایانی این نشست سه‌جانبه همچنین اوضاع کشورهای عربی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر تأمین امنیت آبی مصر و لزوم حمایت از حاکمیت و امنیت عراق و تقویت آن و توقف دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی تأکید شده است.    

انتهای پیام
captcha