آیت‌الله عیسی قاسم: بستن درهای مساجد بحرین مبارزه با تفکر اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3919176
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

آیت‌الله عیسی قاسم: بستن درهای مساجد بحرین مبارزه با تفکر اهل بیت(ع) است

آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، در بیانیه‌ای ضمن محکومیت بسته شدن مساجد شیعیان در شهر «حمد» بحرین، تأکید کرد: این اقدام موجب ایجاد فتنه و مبارزه با تفکر مکتب اهل بیت‌(ع) است.  

به گزارش ایکنا به نقل از «مرآة البحرین»، در بیانیه آیت‌الله عیسی قاسم آمده است: مساجد از آن خدا و برای عبادت و یاد خداوند و بزرگداشت مراسم دینی و تبلیغ رسالت اسلام است و مطلقاً هیچ مسجدی در مالکیت هیچ حکومتی نیست. هرچند کشورهای اسلامی یا هر کشوری که مسلمانان در آنجا زندگی می‌کنند، اگرچه کشور اسلامی نباشند، قانوناً باید از مساجد حمایت کنند.
 
آیت‌الله عیسی قاسم افزود: اکنون سؤال در مورد قانون رسمی حکومت بحرین نسبت به بستن مساجد شهر «حمد» است که مجالس عزاداری امام حسین(ع) در آنها برگزار می‌شود و به بیان مسائل عقیدتی، شرعی و تبلیغ دین پرداخته می‌شود. آیا این قانون به دلیل آن است که مجالس مذکور در اسلام منکر و قبیح است و با عظمت و تقدس مسجد و وظیفه دینی آن منافات دارد؟ آیا این فتوا از سوی وزارت کشور صادر شده یا فتوای یک فقیه معتبر اهل سنت یا فقیه معتبر شیعه است؟
 
در این بیانیه تأکید شده است: اگر فتوا از سوی وزارت کشور صادر شده باشد، لغو دین خداوند و جایگزین کردن دین این وزارتخانه به جای دین خداست و اگر از سوی فقیه سنی صادر شده باشد، با احترام به این فقیه، نظر او برای پیروان یک مذهب دیگر الزام‌آور نیست. اما اگر فتوای یک فقیه شیعه باشد، این کدام فقیه است که نظر او در برابر اجماع تمامی فقها و متشرعان شیعه بسیار نادر است و با این مسئله که احیای امر اهل بیت (علیهم السلام)  احیای امر دین است، تناقض دارد. چرا که بقای دین نتیجه بزرگ قیام امام  حسین(علیه السلام) است.
 
آیت‌الله عیسی قاسم افزود: چنین تصمیمی همچون تصمیمات متعدد از همین نوع است که هدف آن چیزی جز فتنه‌انگیزی و مسموم کردن جوّ مراسم عاشورا نیست و یکی از انواع مبارزه مداوم با تفکر اسلامی به شکل عام و تفکر مکتب اهل بیت(ع) به صورت خاص است. آیا این همان نیاز میهن ما به امنیت و وحدت است، حتی برای کسی که نمی‌خواهد به دین اسلام احترام بگذارد؟ دین اسلام هیچگاه پایان نخواهد پذیرفت، امام حسین(ع) تمام نخواهد شد و مؤمنان دین اسلام و امام حسین(ع) را از یاد نخواهند برد و خداوند دست همه کسانی را که خواهان رشد و اصلاح هستند، خواهد گرفت.
 
مقامات رژیم آل خلیفه برگزاری مراسم عزاداری حتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی را ممنوع اعلام کرده‌اند و درهای مسجد «الزهراء» در شهر حمد را نیز به این بهانه بسته‌اند. با وجود این، شیعیان ده‌ها موکب و هیئت عزاداری را در شهرهای مختلف برپا کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha