برگزاری نمایشگاه «ما ملت امام حسینیم» در البرز
کد خبر: 3919230
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

برگزاری نمایشگاه «ما ملت امام حسینیم» در البرز

به مناسبت ماه محرم، نمایشگاه عاشورایی با عنوان«ما ملت امام حسینیم» در آموزش و پرورش استان البرز گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه «ما ملت امام حسینیم» در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، جواد محمدی، رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز روز چهارشنبه، پنجم شهریور در آیین افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت ماه محرم، نمایشگاه عاشورایی با عنوان«ما ملت امام حسینیم» در آموزش و پرورش استان البرز گشایش یافت.
وی افزود: یادآوری رویداد کربلا، حماسه‌آفرینی مردم دردوران انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گسترش گفتمان دینی وانقلابی، تقویت وحدت و همدلی و انتقال پیام عاشورا از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.
محمدی انگیزه‌بخشی، رفتارسازی و الگو آفرینی در بین جامعه هدف آموزش و پرورش را ازجمله اهداف دیگر برگزاری این نمایشگاه عاشورایی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی می‌‌تواند نسل جوان ما را در برابر فرهنگ غربی محافظت کند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه پیام‌های تربیتی و آموزشی کربلا به زبان قلم و هنر به نمایش درآمده است.
محمدی یادآورشد: ما فرهنگیان وظیفه داریم امام حسین(ع) را به‌ گونه‌ای معرفی کنیم که اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه گروه سنی دانش‌آموزی احساس کنند می‌توانند با حسین بن‌علی(ع) و به سبک او زندگی کنند.
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) درس آزادگی، دینداری و امر به معروف و نهی از منکر و ذوب‌شدن در خدا را به مردم داد که در این نمایشگاه کوشیده‌ایم با برپایی یادمان شهدا این درس ها به زبانی ساده به افراد انتقال داده شود.
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز گفت: این نمایشگاه به همت کانون‌های فرهنگی تربیتی شهید محمد حسین فهمیده، فاطمه الزهرا(س) و رضوان فعال درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی استان برپا شد.
این نمایشگاه به مدت دو هفته برای بازدید عموم درمحوطه اداره کل آموزش و پرورش البرز دایر است.

انتهای پیام
captcha