صدور مجوز مراسم عاشورا از سوی دادگاه بمبئی هند
کد خبر: 3919750
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

صدور مجوز مراسم عاشورا از سوی دادگاه بمبئی هند

دادگاه عالی بمبئی هند، مجوز مراسم عزاداری روز عاشورا با رعایت ضوابط و اصول بهداشتی را صادر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایندیا لگال لیو، دادگاه با توجه به بیماری همه‌گیر کرونا مجوز حرکت دسته عزاداری در این شهر را مشروط به رعایت اصول بهداشتی صادر کرد.
 
دادگاه پس از شنیدن دادخواست یک سازمان محلی شیعه که خواستار مجوز برای یک راهپیمایی نمادین برای محرم بود ، اجازه این راهپیمایی را صادر کرد.
 
دولت ایالتی ماهاراشترا و سازمان شیعی مدیریت حسینیه‌های هند (All India Idaara-E-Tahafuz-E-Hussainiyat) در این زمینه به توافق رسیدند و دادگاه را از آن مطلع کردند. دادگاه نیز بر  اساس توافق صورت گرفته این مجوز را  صادر کرد.
 
وکیل سازمان اعلام کرده بود که حمل علم، بخشی از آیین‌های محرم است و از این رو باید به سازمان اجازه دهند گروهی از عزاداران متشکل از 20 تا 50 نفر از منطقه بهندی بازار تا قبرستان مازاگونون به راهپیمایی بپردازند. شیرودکار همچنین مجوز برگزاری سایر مناسک را از 27 تا 30 آگوست به مدت دو ساعت در روز خواسته بود. 
 
طبق دستور دادگاه، اعضای جامعه مسلمان شیعه مجاز به انجام راهپیمایی در تاریخ 30 آگوست (9 شهریور) مصادف با عاشورای حسینی، بین ساعت 4.30 بعد از ظهر تا 5.30 بعد از ظهر در مسیر از قبل تعیین شده فقط با کامیون و نه پیاده هستند.
 
مطابق این دستورالعمل، حداکثر 5 نفر مجاز به سوار شدن به یک کامیون هستند و فقط 5 نفر مجاز به پیاده روی با علم تعزیه درمسیر تعیین  شده هستند.
 
 به نمایندگی از کل جامعه شیعه ساکن ایالت ماهاراشترا، فقط یک علم وجود خواهد داشت که از زینبیه (بهندی بازار) بمبئی به سمت قبرستان شیعیان برده خواهد شد. 
 
 
 
انتهای پیام
captcha