«عدالت از منظر قرآن و حدیث» در رادیو غنا بررسی شد
کد خبر: 3920218
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

«عدالت از منظر قرآن و حدیث» در رادیو غنا بررسی شد

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در غنا در روز تاسوعای حسینی برنامه‌ای با موضوع «عدالت از منظر قرآن و حدیث» در شبکه رادیوی «لاتینو» (Latenu 96.1mhz) پخش شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این برنامه با حضور شیخ محمد اول، معاون امام کل استان شرقی و شیخ اسحاق صالح، از علمای شیعی، به صورت پرسش و پاسخ در خصوص واقعه کربلا و حرکت انقلابی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شنبه، 8 شهریور اجرا شد.

در این برنامه شیخ اسحاق صالح با سپاسگزاری از خداوند متعال، گفت: خداوند بزرگ را شکر می‌کنیم که به ما عزمی راسخ ارزانی داشته تا پیرو پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عظیم‌الشأن(ع) ایشان باشیم و از سیره این بزرگواران حمایت کنیم. از این رو به امام زمان(عج) و همه پیروان اهل بیت(ع) در غنا و سراسر جهان این ایام را تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: بدون شک در نگاه به شرارت‌ها، بی‌عدالتی و ارتکاب جنایت توسط دشمنان اهل بیت(ع) از یک سو و حرکت انقلابی امام حسین(ع)، فداکاری ایشان در مبارزه با استبداد، بی‌عدالتی و برگزاری مراسم عزاداری برای آن حضرت، درس‌های بی‌شماری وجود دارد.

شیخ اسحاق سپس با اشاره به آیات قرآن از جمله سوره نساء بیان کرد: خداوند سبحان در آیاتی از این سوره مبارک، می‌فرمایند که او حتی به اندازه ذره‌ای ظلم نمی‌کند به این مفهوم که پرهیز از عمل به بی‌عدالتی، راه خداوند متعال است. پیامبر اکرم(ص) نیز به ما توصیه می‌کند که راه خداوند را در پیش بگیریم و از راه شیطان دوری کنیم. از این رو همه پیامبران از جانب خداوند مبعوث شده‌اند تا مأموریت خود را در راه مبارزه با بی‌عدالتی، برقراری عدالت و فضیلت الهی به انجام برسانند. از پیامبر اکرم(ص) نیز نقل شده که فرمود: کسی که پیروان مرا ناراحت کند و باعث تعدی به او شود و سپس برای دلجویی از او تمامی دنیا را به او اعطا کند، تا زمانی که او را خوشحال نکند، قادر به تسکین او نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به واقعه کربلا و ماجرای قیام امام حسین(ع)، گفت: کربلا برای اطمینان از این بود که استبداد و توطئه‌های شیطانی علیه اسلام و امت مسلمان هرگز به بار نمی‌نشیند و نمی‌تواند در ریشه‌های عمیق امت پیامبر اکرم(ص) نفوذ کند. اگر ما در دشت کربلا حضور داشتیم، بزرگترین آرزوی ما این بود که در دفاع از مسیر حق در برابر نیروی شیطانی یزیدبن معاویه بایستیم. از این بابت است که ما امروز شعار می‌دهیم، لبیک یا حسین، لبیک یا حسین(ع).

انتهای پیام
captcha