پایان سیزدهمین دوره طرح اُسوه / بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی
کد خبر: 3920442
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
میرزاجانی خبر داد:

پایان سیزدهمین دوره طرح اُسوه / بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی

مدیر طرح اُسوه با بیان اینکه سیزدهمین دوره این طرح قرآنی به ایستگاه پایانی رسید، گفت: توجه جدی به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در طرح اُسوه محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را در کشور مرتفع کرد.

محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح اُسوه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با روند اجرای سیزدهمین دوره این طرح قرآنی اظهار کرد: سیزدهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی اُسوه که از 25 مرداد سال جاری به ‌صورت مجازی آغاز به کار کرد، فردا، 13 شهریورماه، به کار خود پایان می‌دهد.

میرزاجانی با بیان اینکه دوره سیزدهم طرح اُسوه، با برگزاری مراسم افتتاحیه در 25 مردادماه با حضور جمع محدودی از قاریان و حافظان تهرانی و تعدادی از مدیران نهادهای قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه تهران) آغاز شد، گفت: سیزدهمین دوره طرح اُسوه برای مدت بیست روز برنامه‌ریزی شده بود که قاریان و حافظان نوجوان و جوان از برنامه‌های آموزشی، پرورشی و معرفتی این دوره بهره‌مند شدند.

وی افزود: 10 روز از دوره به آموزش‌های تخصصی و 10 روز دیگر آن در دهه اول محرم به عزاداری و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان اختصاص داشت. همچنین، برنامه هیئت مجازی اُسوه‌های حسینی، که به ‌صورت کامل از سوی قاریان و حافظان عزیز اداره شد، تجربه موفقی بود.

مدیر طرح اُسوه به معرفی مدرسان دوره سیزدهم پرداخت و بیان کرد: در روزهای گذشته آقایان عباس هاشمی، سیداحمد مقیمی، حسن مختاری، علی‌اکبر کاظمی، علی خانی و سیدمحمد حسینی‌پور (در بخش صوت و لحن)، سیدمحمد کرمانی، وحید مهاجر پاریزی، ابوالفضل قدیانی، جواد حیدری، مرتضی مقنیان و امیرحسین رحمتی (در بخش تجوید و فصاحت)، سعید رحمانی (در بخش وقف و ابتدا)، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی، مسعود رضایی و مجتبی قدبیگی (در بخش حفظ قرآن کریم)، محمود کریمی (در بخش درک معنای آیات)، سیدعلیرضا موسوی‌نصر (در بخش قواعد و مکالمه زبان عربی)، حجج اسلام مهدی کریمی، احسان وثوقی‌مهر، مجید صادقی، مهدی متانت و مجتبی علیخانی (به‌عنوان مربی پرورشی و مدرس در بخش‌های احکام دین، اندیشه اسلامی و منهاج) زحمت تدریس این دوره را برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: تدریس اساتید و مدرسان محترم به دوره سیزدهم خلاصه نمی‌شود و این دوره به منزله آغاز ترم تحصیلی جدید برای تمامی اعضاست که تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. با وجود اینکه محدودیت‌های کرونایی و عدم دسترسی به امکانات حضوری جزء چالش‌های فعلی فعالیت‌های آموزشی - تربیتی کشور است، توجه جدی به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در طرح اُسوه به اندازه‌ای است که توانسته بخشی از این خلأ را پر کند.

یادآور می‌شود، طرح آموزشی - تربیتی اُسوه از سال 1393 به همت جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری بر روی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور جهت ارائه آموزش‌های تخصصی و الگوسازی از ایشان در جامعه در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha