«پایان سیزدهمین طرح اُسوه» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3920615
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸

«پایان سیزدهمین طرح اُسوه» در صفحات معارفی رسانه‌ها

«پایان سیزدهمین دوره طرح اُسوه» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز چهار‌شنبه 12 شهریورماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌د‌هیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزاری پرده‌خوانی «نینوا» در بوستان دانشجو» آمده است: مراسم پرده‌خوانی «نینوا» در ایام دهه دوم و سوم ماه محرم در بوستان دانشجوی تهران برگزار می‌شود. این مراسم از سوی مراکز فرهنگی، هنری منطقه ۱۱ شهرداری و فرهنگسرای رازی طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریورماه با حضور پرده‌خوانان ممتاز برگزار و وقایع کربلا و پیش و پس از آن بصورت حماسی برای علاقه‌مندان و بخصوص نسل جوان تبیین می‌شود. هنر پرده‌خوانی دارای قدمتی بیش از هزار سال است و بقولی به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد اما پرده‌‎خوانی به صورت فعلی از دوران صفویه آغاز و تاکنون ادامه دارد که بیشتر جنبه مذهبی دارد، بخصوص وقایع کربلا در آن ملموس است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در برنامه در بازه زمانی فوق از ساعت ۱۸ تا به چهارراه ولیعصر (عج) بوستان دانشجو مراجعه و یا برای کسب اطلاعات با فرهنگسرای رازی به شماره ۵۵۴۲۰۵۸۵ تماس بگیرند.

پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «تربیت بدنی آستان قدس: برای برگزاری فینال جام حذفی آماده‌ایم»، «کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» در کمتر از یک ماه به چاپ دوم رسید»، «بیست‌ و نهمین اجلاس سراسری نماز فراخوان داد»، «۲۱۰ تیم در دهه اول محرم بر هیأت‌ها نظارت کردند» و «ترتیل صفحه ۴۷۰ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز 9 خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «سیزدهمین دوره طرح اُسوه به ایستگاه پایانی رسید» آمده است: محمدتقی میرزاجانی، با بیان این‌که دوره سیزدهم طرح اُسوه، با برگزاری مراسم افتتاحیه در ۲۵ مردادماه باحضور جمع محدودی از قاریان و حافظان تهرانی و تعدادی از مدیران نهادهای قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه تهران) آغاز شد گفت: سیزدهمین دوره طرح اُسوه برای مدت ۲۰ روز برنامه‌ریزی شده بود که در این دوره ۲۰ روزه، قاریان و حافظان نوجوان و جوان، از برنامه‌های آموزشی، پرورشی و معرفتی این دوره بهره‌مند شدند.۱۰ روز از دوره به آموزش‌های تخصصی و ۱۰ روز دیگر آن در دهه اول محرم به عزاداری و سوگواری شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان اختصاص داشت. برنامه هیئت مجازی اُسوه‌های حسینی که به‌صورت کامل توسط خود قاریان و حافظان عزیز اداره شد در نوع خود تجربه بسیار موفقی بود.

وی افزود: تدریس اساتید و مدرسان محترم به دوره سیزدهم خلاصه نمی‌شود و این دوره به منزله آغاز ترم تحصیلی جدید برای تمامی اعضاء می‌باشد که تا اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت. با وجود این‌که محدودیت‌های کرونایی و عدم دسترسی به امکانات حضوری جزء چالش‌های فعلی فعالیت‌های آموزشی-تربیتی کشور است، اما بحمدالله توجه جدی به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در طرح اُسوه به اندازه‌ای است که توانسته بخشی از این خلا را پر کند. طرح آموزشی-تربیتی اُسوه از سال ۱۳۹۳ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و با همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری روی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور جهت ارائه آموزش‌های تخصصی و الگوسازی از ایشان در جامعه در حال اجرا است.

هشت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «امام سجاد(ع) در بیش از ۱۰ دعای صحیفه، نوع برخورد با ناملایمات را بیان می‌کند»، «برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی حماسه و عرفان»، «دیدار دبیران هفتمین «سوگواره مجازی اشراق» با حجت‌الاسلام نواب»، «دانشنامه صحیفه سجادیه رونمایی می‌شود»، «تاکید استاندار بر انعکاس محرم استثنایی قم»، «گزارش ایسنا از آغاز به کار دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)»، «تبیین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا از منظر آیت‌الله علیدوست»، و «امسال محرمی استثنایی و تاریخی رقم خورد» منتشر کرده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنم، امروز چهارده خبر با عناوین «مراسم دهه دوم محرم در امامزاده پنج‌تن لویزان برگزار می‌شود»، «با کاروان حسینی تا اربعین| به عزای چه‌کس عید کرده‏‌اید؟»، «برپایی سفرۀ "احسان حسینی" به همین سادگی/ حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها»، «بی‌حرمتی به پیامبر(ص) یعنی جنگ با خدا/ صهیونیزم عامل اصلی این توهین است»، «رئیس انجمن کلیمیان: توهین به پیامبر اسلام انحراف افکار عمومی از آشوب‌های غرب است»، «فراخوان نهمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر «هیئت» منتشر شد»، «سیزدهمین دوره طرح اُسوه به ایستگاه پایانی رسید»، «اهانت به پیامبر اسلام(ص) تلاش‌ مذبوحانه غرب برای جلوگیری از نفوذ اسلام است/ واکنش بهنگام ضروری است»، «پرداخت درست هنرمند به فرهنگ شیعی می‌تواند او را از باتلاق دنیا نجات دهد/ سینمای قدرتمند مستلزم نقاشی قدرتمند است»، «برنامۀ هیئت رزمندگان اسلام در دهۀ دوم محرم»، «وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع)»، «معرفی مناجات پانزده‌گانه امام سجاد (ع) / خدایا، گناهان بر من لباس خواری پوشانده»، «سوره اشک حوزه هنری با تولید ۹ نماهنگ عاشورایی ادامه می‌یابد» و «سیره امام سجاد(ع) در کلام آیت‌الله بهجت/ تلاش امام زین‌العابدین(ره) در ترویج اسلام» منتشر کرده است.

مهر

«ثبت نام آموزش و مسابقه تفسیر سوره نجم آغاز شد» عنوان تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است.

ایرنا

صفحه قرآن و معاف خبرگزاری ایرنا، امروز پنج خبر با عناوین «هیئت‌های عزاداری اربعین به سمت مرزهای شلمچه و چذابه حرکت نکنند»، «پنج آهنگ عاشورایی مجوز انتشار گرفت»، «ظهر غیرت؛ ارادت به سید الشهدا به سه زبان»، «دفن با روسری متبرک کربلا؛ وصیت مادری مسیحی در ارومیه» و «امام حسین (ع) برای اتمام حجت بر مردم کوفه، از مدینه خارج شد» منتشر کرده است.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «بیش از ۲۰۰۰ هیئت در طرح «خیمه‌های رسانه‌ای محرم» شرکت کردند» و «آنچه در روز سیزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت/«حضرت زینب(س)» لقب امینة الله گرفتند» است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دو خبر با عناوین «رفع آسیب‌های اجتماعی در هیئات خانوادگی/ دهه دوم محرم، فرصت مطالعه درباره عاشوراست» و «امام صادق (ع) عاقبت ریاست‌طلبی را چه می‌دانند؟» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha