بحرین؛ مانع برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب
کد خبر: 3920698
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

بحرین؛ مانع برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب

منابع خبری از مخالفت بحرین با برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از «المیادین»، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که تلاش‌هایی از سوی برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد تا فلسطینیان را مجبور کنند که طرح تحمیلی معامله قرن را بپذیرند.
 
این منابع افزودند: برخی کشورهای عربی در اتحادیه عرب مانع از این می‌شوند که فلسطین مسئله عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در این اتحادیه بررسی یا آن را محکوم کند.
 
منابع مذکور تأکید کردند که درخواست فلسطین برای برگزاری نشست فوق‌العاده برای رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به دلیل اعتراض بحرین رد شده است. بر همین اساس،‌ فلسطین خواستار وضع قانونی در رد عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نشست عادی این اتحادیه در نهم سپتامبر جاری (19 شهریورماه) شده بود که این درخواست نیز با اعتراض بحرین رد شده است.
 
به گفته این منابع، بحرین فلسطین را تهدید کرده که بندی را (در نشست‌های این اتحادیه) در تأیید عادی‌سازی و تشویق معامله قرن قرار خواهد داد.
 
این گزارش حاکی است که برخی کشورهای عربی در تلاش هستند تا فلسطین را برای پذیرش طرح معامله قرن مجبور کنند و هدف آنان این است تا صهیونیست‌ها بتوانند بدون اینکه نامی از فلسطین برده شود، در پایتخت‌های عربی جولان دهند، در حالی که رسانه‌های صهیونیست به نقل از یک منبع اسرائیلی گزارش دادند که بحرین نیز به زودی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha