هند قوانین بین‌المللی را در کشمیر نقض می‌کند
کد خبر: 3921166
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دیدبان حقوق بشر:

هند قوانین بین‌المللی را در کشمیر نقض می‌کند

سازمان بین‌المللی دیدبان حقوق بشر اعلام کرد که دولت هند با استفاده از سلاح علیه مردم مسلمان جامو و کشمیر قوانین بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد: نیروهای امنیتی هند برای سرکوب کردن اعتراضات مردم جامو و کشمیر از سلاح استفاده می‌کنند که این امر موجب کشتار یا از کارافتادگی بسیاری از آنها شده است.
 
«میناکشی گانگولی» مدیر بخش جنوب آسیای سازمان دیدبان حقوق بشر در این بیانیه تأکید کرد: مسلمانان هند باید بدانند که استفاده نیروهای امنیتی هند از اسلحه علیه مسلمانان کشمیر نقض قوانین و معیارهای بین‌المللی است.
 
وی افزود: رهبران هند که گمان می‌کنند سیاست‌های آنها موجب بهبود زندگی مردم کشمیر می‌شود، نمی‌توانند در این مورد خود را به نادانی بزنند که نیروهای امنیتی این کشور با اقدامات خشونت‌آمیز خود بسیاری از مردم کشمیر را کشته و یا موجب نقص عضو و از کار افتادگی آنها شده‌اند.
 
در این بیانیه اشاره شده که در اعتراضات مردم کشمیر در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۲۰ نفر و در اعتراضات سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نیز ۱۷ نفر به قتل رسیده‌اند. همچنین در سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ میلادی ۱۳۹ کشمیری بر اثر استفاده نیروهای هندی از اسلحه نابینا شده‌اند.
 
منطقه جامو و کشمیر تحت سلطه هند قرار دارد و از سال ۱۹۸۹ میلادی تاکنون اعتراضاتی در این منطقه برای مقابله با اشغالگری هند صورت گرفته است. ساکنان این منطقه خواستار استقلال از هند و پیوستن به پاکستان هستند.
انتهای پیام
captcha