جنجال توئیتری درباره خطبه امام جماعت مسجدالحرام
کد خبر: 3921230
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

جنجال توئیتری درباره خطبه امام جماعت مسجدالحرام

انتشار ویدئویی از خطبه امام جماعت مسجدالحرام در توئیتر در میان کاربران این شبکه اجتماعی جنجال‌برانگیز شد و کاربران سخنان وی را مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانستند.  

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، برخی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر سخنان عبدالرحمن السدیس، خطیب مسجدالحرام، را مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل دانستند، آن هم در شرایطی که دولت آمریکا سعی دارد برخی کشورها را برای این امر قانع کند.
 
السدیس در خطبه اخیر خود در مسجدالحرام گفت: یکی از مواردی که در مسائل عقیدتی توجه به آن مهم است، نبود فهم صحیح از تولی و تبری و سردرگمی در اعتقاد قبلی و نحوه رفتار نیکو در روابط فردی و بین‌المللی است. دوست داشتن فرد غیرمسلمان و رفتار نیکو با او منافاتی ندارد و باید مسلمان با غیرمسلمان به خوبی رفتار ‌کند تا قلب او را به سمت دین اسلام سوق دهد.
 
خطیب مسجدالحرام با اشاره به رفتار نیکوی پیامبر اسلام(ص) با یهودیان اظهار کرد:‌ رفتار نیکوی پیامبر(ص) موجب شد که همسایه یهودی ایشان مسلمان شود. ادله بسیاری وجود دارد که بیانگر این روش در رفتار با دیگران است. هنگامی که خط مشی گفت‌وگوی انسان‌دوستانه فراموش می‌شود، زبان خشونت و به حاشیه راندن و تنفر جایگزین آن خواهد شد.
 
وی افزود: امت اسلامی برجسته‌ترین آموزه‌های مهم عقیدتی را دارد که برخلاف روش خوارج و احزاب گمراه و گروه‌های خشونت‌طلب مسلح و فرقه‌هایی است که دوستداران پیامبر را تکفیر و علیه ائمه خروج و خونریزی می‌کردند.
 
چندی پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی، که در ۱۳ آگوست انجام شد و با نظارت آمریکا همراه بود، عبدالرحمن السدیس در این باره موضع‌گیری کرد.
 
این سخنان که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده جنجال گسترده‌ای را در میان فعالان این شبکه‌ها به راه انداخته است و در واکنش به این خطبه احمد الجزائری احمدی، یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، گفت: یهود بر سر عهد خود باقی نمی‌ماند، آنها از خدا نافرمانی کردند، پیامبران را کشتند و تا روز قیامت خوار و درمانده‌اند. اعراب بزدل و خیانتکار یهودیان را قوی و باعزت می‌دانند و از آنها می‌ترسند، در حالی که رزمندگان در غزه یهودیان را درمانده می‌بینند و با جسارت و شجاعت با آنها مبارزه می‌کنند.
انتهای پیام
captcha