نشست اتحادیه عرب باید امارات را به عقب‌نشینی از سازش وادار کند
کد خبر: 3921334
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین:

نشست اتحادیه عرب باید امارات را به عقب‌نشینی از سازش وادار کند

نماینده ویژه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که طرف فلسطینی در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب از کشورهای عربی خواهد خواست امارات را به عقب‌نشینی از سازش با رژیم اشغالگر وادار کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نماینده ویژه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه تأکید کرد که نشست پیش روی اتحادیه عرب باید امارات را به عقب نشینی از عادی سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل وادار کند.

«نبیل شعث» در گفت وگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه  گفت: «نشست روز چهارشنبه اتحادیه عرب باید نقض فاحش مصوبات این اتحادیه و اجماع عربی در رد سازش با رژیم اشغالگر از سوی امارات را مورد بررسی قرار دهد».

وی افزود: «کشورهای عربی باید به امارات بگویند که مسئولیت آن اقتضا می‌کند که براساس طرح صلح عربی از عادی سازی عقب نشینی کند».

شعث درباره نگرانی‌ها از اقدام برخی دیگر از کشورهای عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی گفت: «نگرانی‌ها همیشه وجود دارد، اما موضع قوی و آشکار ما و آنچه که در نشست اتحادیه عرب بیان خواهیم داشت، چنین کاری را برای هر کشوری دشوار خواهد کرد».

یکصد و پنجاه و چهارمین نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی فردا دوشنبه (17 شهریورماه) برگزار می‌شود تا مقدمات نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب را فراهم کند که روز چهارشنبه نهم سپتامبر به طور مجازی به ریاست فلسطین برگزار می‌شود.

دستور کار این نشست شامل هشت بند همکاری مشترک عربی، مسئله فلسطین، مناقشه اعراب و اسرائیل و مسائل کشورهای عربی و امنیت ملی است.

رسانه‌های عربی از جمله روزنامه بحرینی «بحرین الیوم» گزارش داد که اتحادیه عرب درخواست فلسطین برای افزودن بندی در مخالفت سازش امارات با اسرائیل در دستور کار نشست دوره‌ای وزیران خارجه اتحادیه عرب را رد کرده است.

انتهای پیام
captcha