کد خبر: 3921478
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
احمدی اعلام کرد:

بررسی وضعیت رابطان استانی و کیفیت روخوانی قرآن دانش‌آموزان در فراکسیون قرآن

سخنگوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی دو محور عمده دومین جلسه فراکسیون را تعیین وضعیت رابطان استانی فراکسیون و بررسی شرایط و کیفیت روخوانی قرآن کریم در مدارس بیان کرد.

محمدرضا احمدی، سخنگوی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در تشریح جلسه روز گذشته فراکسیون گفت: خوشبختانه جلسه خوبی با حضور تعداد زیادی از نمایندگان تشکیل  و ابتدا مقرر شد که فراکسیون حداقل هر ماه یا سه ماه یک‌بار جلسه تشکیل دهد. همچنین مجمع نمایندگان هر استان یک نفر را، که در درجه اول به فعالیت‌ها و مسائل قرآنی علاقه‌مند است، به عنوان رابط استانی فراکسیون معرفی کند و این فرد با مسئولان استان اعم از استاندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان جلساتی را برگزار کند.

وی افزود:‌ محور دیگر جلسه روز گذشته بررسی وضعیت روانخوانی و روخوانی قرآن کریم در مدارس بود که اعضا بیان کردند با وجود 720 ساعت تدریس قرآن کریم در مدارس، بیش از 50 درصد دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات در روخوانی قرآن مشکلات جدی دارند و پیشنهاد داده شد که تعیین شود دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی در هر مقطع باید در حد مشخصی به قرائت قرآن مسلط باشند و در غیر این صورت برای تعلیم و آموزش بیشتر به مراکز قرآنی معرفی شوند.

احمدی اظهار کرد: البته قرار شد در جلسات آتی این موضوع مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد. همچنان امکان عضویت نمایندگان جدید در فراکسیون وجود دارد و قطعاً فراکسیونی قوی تشکیل خواهد شد.

احمدی درباره ضرورت واکنش فراکسیون قرآن، عترت و نماز به اتفاقاتی مانند قرآن‌سوزی و توهین به پیامبر اکرم(ص) گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر، رئیس فراکسیون، بیانیه‌ای را در این باره صادر کرد، اما بنا شد فراکسیون وقتی شکل کامل به خود گرفت، سازوکار لازمی برای اعلام برنامه‌ها و صدور بیانیه‌ها به مناسبت‌های مختلف مشخص شود.

انتهای پیام
captcha