ادامه محکومیت‌‌ها در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن در رسانه‌ها
کد خبر: 3921549
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

ادامه محکومیت‌‌ها در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن در رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها امروز نیز همچون روز گذشته به انتشار و مخابره بیانیه‌ها،‌ مصاحبه‌ها و خبرهایی پیرامون محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن در کشور سوئد پرداختند.

ادامه محکومیت هتک حرمت ساحت قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، امروز دوشنبه 17 شهریورماه علاوه بر ادامه یافتن موج محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن، شاهد گفت‌وگوهایی به مناسبت سالروز قیام 17 شهریور سال 1357 و جمعه سیاه بوده‌ایم، در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 17 شهریورماه از آغاز به کار سال تحصیلی حوزه علمیه مروی خبر داده است. آیت‌الله تحریری، تولیت مدرسه علمیه مروی در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه ضمن بیان نکات اخلاقی و تهذیبی برای طلاب گفته است: «همانطور که امام حسین علیه‌السلام مصباح هدایت هستند، ما باید این چراغ هدایت را در جهت تعمق بخشی به باورهای دینی با تعبد به دین در جامعه پیاده کنیم».

این خبرگزاری همچنین از درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن عظما» عضو هیئت امنای آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داده است. وی قریب به ۳۰ سال امام جماعت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بود. این استاد اخلاق مدتی ریاست حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بر عهده داشت. مراسم تشییع و تدفین آن مرحوم سه‌شنبه ۱۷ شهریور در حرم سیدالکریم (ع) برگزار می‌شود.

فارس در خبر دیگری از راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی تثبیت حفظ قرآن و تربیت مربی حفظ توسط موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در شهر شیراز خبر داده و در خبر دیگری تلاوت ترتیل صفحه ۴۷۵ قرآن کریم شامل آیات ۶۷ تا ۷۷ سوره مبارکه غافر باصدای مرحوم منشاوی را بارگذاری کرده است.

«تشدید اسلام‌ستیزی بعد از ۱۱ سپتامبر/ پیش‌بینی آمریکایی‌ها از تعداد مسلمانان در سال» و «آخرین عزاداری مرحوم آیت‌الله‌ بهجت برای سالار شهیدان+فیلم» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز 17 شهریورماه است.

تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه بیانیه مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مورد توهین یکی از نشریان اروپایی به قرآن و پیامبر(ص) را بازنشر داده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «‌توهین‌های سخیف و مکرر مجله موهن «شارلی ابدو» در فرانسه و سوزاندن مصحف نورانی ‫قرآن کریم در سوئد، نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن و انحطاط فکری و اخلاقی عصر حاضر است. ما مسلمانان ضمن احترام به پیروان همه انبیاء مکرم الهی، اعتقاد داریم که توهین به حضرت رسول‌الله(ص)، توهین به همه انبیاء الهی و بی‌حرمتی به قرآن کریم، بی‌حرمتی به کتب همه پیامبران است.»
تسنیم همچنین در خبر دیگری که با تیتر «پاسخ به شبهاتی دربارۀ کرونا و کارکرد دین/ عدّه‌ای به دنبال تضعیف اعتقادات مردم‌اند» منتشر شده، به بحث کرونا پرداخته است. در بخشی از این مطلب که به صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدحسین حسینی قمی»، کارشناس مسائل دینی اختصاص یافته، آمده است: «اگر بخواهیم بگوییم کرونا دین را به چالش کشیده، پس باید بگوییم چرا خدا به دادِ حضرت زینب سلام‌الله‌‌علیها، امام سجاد علیه‌السلام و طفل 6 ماهه در کربلا نرسید؟ همین‌طور برای انبیاء علیهم‌السلام؛ چرا خدا به دادِ حضرت یوسف که 18 سال در زندان بود نرسید و ...؟! پیامبر اکرم(ص) فرمود: هیچ پیامبری به اندازه‌ای که من اذیت شدم، اذیت نشد، پس چرا خدا پیامبرش را نجات نداد؟ مگر کسی از پیامبر بالاتر داریم؟».

گفت‌وگو با «حسن شالبافان» از مادحین و ذاکرین اهل بیت(ع)، بخش دیگری از مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است. این مداح اهل بیت(ع) در بخشی از صحبت‌های خود در مورد حس و حال اجرای خود در محضر مقام معظم رهبری بیان کرده است: «اجرا در دیدار مداحان با رهبر انقلاب، ریسک‌پذیر نیست. همه مداحانِ طراز اول نشسته‌اند، مستمعین همه مداح‌اند و حضرت آقا هم که آنجا حضور دارد، اما چیزی که برای من آن سال جالب بود، اینکه مهربان‌ترین نگاه در میان همه نگاه‌ها، نگاه حضرت آقا بود که من بعد از چند دقیقه به این نتیجه رسیدم که تنها به حضرت آقا نگاه کنم و بخوانم، در صورتی که روزهای قبل همه به من مشاوره می‌دادند و می‌گفتند: به آقا نگاه نکنی چرا که هیبت ایشان تو را می‌گیرد و استرس می‌گیری در صورتی که دو-سه دقیقه از خواندنم نگذشته بود که نگاهم را از نگاه جمعیت چرخاندم و تا لحظه آخر به صورت رهبر انقلاب نگاه کردم. اجرا در حسینیه امام خمینی‌(ره) واقعاً برای همه مداحان آرزو و یک تجربه بی‌نظیر است. مثل آنجا سراغ ندارم چراکه مداح می‌تواند در زمان کم و با یک سری خط قرمزها عیارش را بسنجد».
«با کاروان حسینی تا اربعین| امام سجاد(ع) در اندیشۀ بازگشت دوبارۀ پدر»، «حسین‌(ع) آموخت عزت را نباید به بهای جان فروخت/ برخورد عزتمندانه پیامبر در برابر عهدشکنی دشمنان»، «کلاس‌های حضوری فرهنگسرای قرآن آغاز شد»، «امام جماعت آستان حضرت عبدالعظیم درگذشت» و «مراسم‌های مهدیه تهران به روال گذشته برگشت/ دعای ندبه این هفته برگزار می‌شود» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.

مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی از برگزاری بیست و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی خبر داده و صحبت‌های وزیر علوم در این جلسه را بازنشر داده است. «منصور غلامی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست بیان کرده است: «استفاده از نیروها و مبلغان متخصص و آموزش دیده در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی مبتنی بر تحقیقات و آموزش‌های قرآنی امری ضروری است و خوشبختانه ظرفیت مناسبی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای تربیت نیروهای متخصص در امور قرآنی وجود دارد. همه مسئولان وزارت علوم، وظیفه ارزشمند پشتیبانی از برنامه‌های پژوهش و آموزش عالی قرآنی را برعهده دارند و در این راستا باید به ارتقای فرهنگ قرآنی توجه ویژه‌ای شود».

«دوره‌های حضوری آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود»، «بیانیه بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه قم علیه جسارت به قرآن» و« اهانت به قرآن توهین به همه انبیاست» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در روز 17 شهریور در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است.

ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و معارف را با انتشار سه مطلب خبری به روزرسانی کرده و در یکی از این مطالب به صحبت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در نشست شورای معاونان این مجمع پرداخته است. حجت‌الاسلام «حمید شهریاری» در بخشی از صحبت‌‌های خود با اشاره به اقدام مجله «شارلی ابدو» گفته است: «قصد و غرض کشورهای غربی، آزادی نیست بلکه پشت صحنه ای دارد که به فراموشی سپردن حرکتی است که توسط برخی سران کشورهای عربی جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام شده است».
پیام آیت‌الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» از مراجع تقلید در مورد محکومیت هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) یکی دیگر از مطالب خبری منتشر شده در خبرگزاری جمهوری اسلامی است. در بخشی از این پیام می‌خوانیم: «اینجانب این اهانت را که توسط عده ای از افراطیون و با چراغ سبز دولت های این کشورها صورت پذیرفته را محکوم و به ملتهای مسلمان توصیه می کنم با عمل به دستورات اسلام ناب محمدی(ص) دشمنان را مأیوس کنند».

ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز بیانیه سازمان دارالقرآن‌الکریم در محکومیت هتک حرمت به ساخت قرآن کریم را منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «در امتداد هجوم ناجوانمردانه جریان کفر و نفاق علیه حق و عدالت، بار دیگر اقدام موهن و گستاخانه دیگری، شخصیت بی نظیر عالم بشریت را نشانه گرفت و با بازنشر کاریکاتور اهانت آمیز علیه پیامبر عظیم الشأن اسلام و توهین به کلام الله مجید که این بار نیز تحت حمایت یکی از دولت‌های غربی و به بهانه حمایت از آزادی بیان توسط نشریه فرانسوی «شالی ابدو» صورت گرفت، قلب بیش از یک میلیارد مسلمان را در اقصی نقاط جهان جریحه دار کرد. نقطه آغاز این جریان پلید در کشاکش مبارزات آن دردانه عالم آفرینش در ریشه کنی شرک، کفر و ضلالت در دوران رسالت آن حضرت آغاز شده بود و کافران معاند با اقسام روش‌ها تلاش می‌کردند، نور الهی را که از طریق آن انسان کامل تبیین می‌شد، خاموش کنند، ولی خداوند مکر ایشان را برمی‌انداخت: «وَإِذْ یَمْکُرُ بِکَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِیُثْبِتُوکَ أَوْ یَقْتُلُوکَ أَوْ یُخْرِجُوکَ ۚ وَیَمْکُرُونَ وَیَمْکُرُ اللَّـهُ وَاللَّـهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ: و هنگامی که کافران در باره تو نیرنگ می‌کردند تا تو را به بند کشند یا بکشند یا اخراج کنند، و نیرنگ می‌زدند، و خدا تدبیر می‌کرد، و خدا بهترین تدبیرکنندگان است».
ایسنا همچنین از برگزاری شورای امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داده و صحبت‌های «مهدی قره‌شیخ‌لو»، رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان را بازنشر داده است. قره‌شیخلو در این نشست بیان کرده است: «فرهنگ مسابقات قرآنی باید با سایر مسابقات متفاوت باشد، در حوزه مسابقات باید ضمن استانداردسازی، به ارتقای فرهنگی نیز توجه کنیم».
«نمایشگاه مجازی تصویرسازی‌ از رساله حقوق امام سجاد(ع) رونمایی می‌شود»، «نشست هم‌اندیشی مسئولان، نخبگان و فعالان عرصه خانواده برگزار شد»،‌ «رساله حقوق امام سجاد(ع) منشور حقوقی دولت کریمه است»، «فراخوان پویش «حرم عشق» با هدف مشارکت در توسعه حرم حسینی»، «توهین‌ها، نشان از تنزل شخصیت در فضای دنیای غرب دارد»، «روش امام سجاد (ع) در مقابله با انحرافات اجتماعی بررسی می‌شود»، «همایش تاثیر دعا و نیایش در زندگی انسان در شهر کویته پاکستان برگزار می‌شود» و «برگزاری متفاوت نمایشگاه عطر سیب در نقاط مختلف پایتخت» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایبنا
خبرگزاری کتاب امروز در صفحه دین و اندیشه خبر برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب «پیرامونی» را منتشر کرده است. کتاب «پیرامونی» روایتی شنیده‌نشده از تلاش رژیم غاصب صهیونیستی برای خروج از انزوا است که روز سه‌شنبه 18 شهریورماه در فرهنگسرای رسانه نقد و بررسی می‌شود.
«شاهدان عینی 17 شهریور منبع مناسب برای پژوهشگران هستند»، «دردی که می‌کشیم»، «سرچشمه جنبش‌های نوپدید دینی در کتاب «رهگذار پر آشوب»»، «رونمایی از کتاب «کار همچون زندگی»»، «هدف ما در پویش «سفیر حسین (ع)» معرفی کتاب‌های عاشورایی بود»، «نشست تخصصی بازخوانی هفدهم شهریور برگزار می‌شود»، «متنی که باورهای مسیحی را به چالش می‌کشد» و «اسناد واقعه 17 شهریور واقعی و فاقد انحراف است» از جمله عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری کتاب ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز بیانیه هیئات رزمندگان اسلام در محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را منتشر کرده است. در بخشی از این بیانیه امده است: «هیات رزمندگان اسلام، اهانت این نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام را به شدت محکوم کرده، از تمامی مسلمانان جهان و به خصوص از علما و اندیشمندان اسلامی همچنین از تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی می‌خواهد نسبت به اقدامات و رفتار‌های موهن و حرمت شکنانه در غرب علیه اسلام ساکت نباشند. بدون تردید این قبیل رفتار‌های افراط گرایانه فاقد منطق، در صورت مهار نشدن و به کنترل در نیامدن به یک عامل تهدید جدی علیه گفتمان ادیان توحیدی و صلح و امنیت جهانی تبدیل خواهد شد».
گفت‌‌وگو با «حیدر جهروتی زاده» از ذاکرین اهل بیت(ع) و نیز حدیثی از امام صادق(ع) درباره روز قیامت از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان است.

میزان
خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با «اکبر صحرایی» نویسنده کتاب «آنا هنوز می‌خندد» انجام داده و آن را با تیتر «روایتی از خط مقدم، پشت جبهه و پایان جنگ تحمیلی در «آنا هنوز هم می‌خندد»» منتشر کرده است. نویسنده کتاب در بخشی از این گفت‌وگو بیان کرده است: «کتاب «آنا هنوز هم می‌خندد» نگاهی نو و متفاوت به مضمون جنگ تحمیلی و تبعات گسترده آن دارد. شیوه روایت و نثر پیراسته داستان‎ها جذابیت کتاب را در نگاه مخاطب افزایش می‌دهد».
این خبرگزاری همچنین از برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان، نخبگان و فعالان عرصه خانواده به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به همت ستاد طواف سازمان تبلیغات اسلامی خبر داده و در ادامه گفت‌وگویی با «سیدمهدی واعظ موسوی» کارشناس امور قرآنی در مورد سیره سیاسی امام حسین (ع) انجام داده است.

انتهای پیام
captcha