رقابت ۲۰۰ متسابق قرآنی در بابل
کد خبر: 3921636
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

رقابت ۲۰۰ متسابق قرآنی در بابل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز 18 شهریورماه با حضور ۲۰۰ حافظ و قاری در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل در حال برگزاری است.

رقابت ۲۰۰ متسابق قرآنی در بابلبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز 18 شهریورماه در مراسم آغاز به کار چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل با حضور ۲۰۰ حافظ و قاری در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش اوقاف در کنار سایر فعالیت‌های در حوزه موقوفات، توجه به مباحث قرآنی است.

وی با بیان اینکه قرآن چراغ راه هدایت انسان‌ها است، افزود: باید تلاش کرد تا قرآن در همه امور زندگی مردم جاری و ساری باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به استقبال از این مسابقات و سایر مسابقات قرآنی اوقاف اشاره و تصریح کرد: این دوره از مسابقات در مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای برگزار و نفرات برتر آن در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به رقابت ۲۰۰ متسابق قرآنی در این دروه از مسابقات، افزود: اشتیاق متسابقین در این دوره از مسابقات و معرفی قاریان برتر نشان دهنده اهمیت رویداد‌های قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه برگزیدگان این مسابقات به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حفظ هویت اسلامی و عمل به دستورات قرآنی باید در اولویت نخست امت اسلام باشد این مسابقات هر ساله در راستای ترویج آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

حیدری از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات به‌علت شیوع ویروس کرونا یک مرتبه به تعویق افتاده بود و امروز با حضور نمایندگان بهداشت و رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: زمان‌بندی برگزاری مسابقات و قرائت‌ها طوری برنامه‌ریزی شده که از تجمع جلوگیری می‌شود و قاریان در ساعت‌های مشخص در محل برگزاری مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha