اسماعیل هنیه: لبنان مرکز مقاومت و اتحاد باقی خواهد ماند
کد خبر: 3922238
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

اسماعیل هنیه: لبنان مرکز مقاومت و اتحاد باقی خواهد ماند

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) در دیدار با هیئتی از تجمع علمای مسلمان در بیروت تأکید کرد که کشور لبنان به‌عنوان مرکز و پایتخت مقاومت و اتحاد باقی خواهد ماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد»، اسماعیل هنیه در این مراسم که شامگاه پنجشنبه، 20 شهریورماه، به همت تجمع علمای مسلمان در بیروت برگزار شد، گفت: لبنان پایتخت مقاومت و پایتخت وحدت بوده و باقی خواهد ماند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که منطقه مرحله سرنوشت‌ساز و بی‌سابقه‌ای را سپری می‌کند، گفت: امروز افراد و گروه‌هایی در حال توطئه علیه مسئله فلسطین هستند و بر این باورم که تمامی علما امروز مسئولیت بزرگ و امانت سنگینی برای مقابله با چنین توطئه‌ها و صیانت از مسئله محوری امت اسلام یعنی فلسطین، حفظ میراث نبوی و میراث امت در قدس و مسجدالاقصی برعهده دارند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین(حماس) افزود: معتقدم که علما باید چند مسئله مهم را مد نظر قرار دهند که شامل «حفظ و بازگرداندن اعتبار به وحدت امت اسلام»، «تلاش برای بازگرداندن اعتبار فلسطین و اعتبار دوباره به طرح مقاومت» و «عبور از راهبرد حمایت از مقاومت در فلسطین به استراتژی شراکت در طرح آزادسازی قدس و مسجدالاقصی» می‌شود.

در این مراسم همچنین، «شیخ حسان عبدالله»، رئیس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان  طی سخنانی گفت که مقاومت فلسطین و در رأس آن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی مسئول بسیج کردن همه نیروها در جنگ با دشمن صهیونیستی هستند و مشغول‌شدن آنها به عرصه‌های دیگر، زایل کردن تلاش‌هاست و به نفع اسرائیل است.
انتهای پیام
captcha