واکنش گروه‌های فلسطینی به اعلام خبر سازش بحرین و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3922282
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

واکنش گروه‌های فلسطینی به اعلام خبر سازش بحرین و رژیم صهیونیستی

گروه‌های فلسطینی با محکوم کردن عادی‌سازی روابط حکومت بحرین و اسرائیل، آن را نشانه سرسپردگی آل خلیفه به آمریکا و مقدمه‌ای برای اجرای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی دانستند.

به گزارش ایکنا؛  اعلام خبر عادی‌سازی روابط حکومت آل‌خلیفه و رژیم صهیونیستی از سوی ترامپ با واکنش گروه‌های فلسطینی روبرو شد.
 
جنبش جهاد اسلامی در واکنش به توافق بحرین و رژیم صهیونیستی آن را ناشی از سرسپردگی آل‌خلیفه به آمریکا دانست.

این جنبش، عادی‌سازی روابط تحت نظارت آمریکا را یک شکست سیاسی جدید برای کشورهای عربی و ناشی از سرسپردگی رژیم آل‌خلیفه به آمریکا توصیف کرد.

«داوود شهاب»، مسئول دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: این توافق نشان‌دهنده سرسپردگی رژیم بحرین به آمریکاست. او تاکید کرد: شاه بحرین و حکومت او طبق دستورات آمریکایی‌ها عمل می‌کنند.
 
از سوی دیگر، جنبش حماس در واکنش به این توافق آن را شدیدا محکوم و اعلام کرد اسرائیل و بحرین به دنبال اجرای معامله قرن هستند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جنبش حماس گزارش داد: توافق اسرائیل و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط اصراری است بر اجرای بندهای معامله قرن که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

از سوی دیگر، سازمان آزادی‌بخش فلسطین عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطینی خواند.
 
محمود عباس، سفیر فلسطین در بحرین را فراخواند
 
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به توافق رژیم صهیونیستی و بحرین برسر عادی‌سازی روابط، سفیر فلسطین در منامه را فراخواند.

وی از سفیر این کشور در بحرین خواست که منامه را ترک کند.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش «ساف» به شبکه تلویزیونی «فلسطین» گفت که عباس در اعتراض به توافق بحرین با رژیم تل‌آویو، «خالد عارف»، سفیر خود در بحرین را فراخوانده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند. بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.
انتهای پیام
captcha