دولت نجات ملی یمن سازش با اسرائیل را خیانتی بزرگ خواند
کد خبر: 3922344
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

دولت نجات ملی یمن سازش با اسرائیل را خیانتی بزرگ خواند

«ضیف الله الشامی»، سخنگوی دولت نجات ملی یمن، عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم اسرائیل را خیانتی بزرگ به مسئله فلسطین توصیف کرد.

دولت نجات ملی یمن سازش با اسرائیل را خیانتی بزرگ خواندبه گزارش ایکنا به نقل از شبکه المسیرة، «ضیف‌الله الشامی»، سخنگوی دولت نجات ملی یمن، با بیان اینکه اعلام این عادی‌سازی روابط از سوی دونالد ترامپ عجیب نیست، بر تبعیت و وابستگی برخی دولت‌های عربی به آمریکا تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی ملت یمن و امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند، بیان کرد: دولت‎هایی به سوی عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی پیش می‌روند، نماینده ملت‎ها نیستند و بهای خیانت خود به مقدسات و امت اسلامی را خواهند پرداخت.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن با تأکید بر ایستادگی دولت و ملت یمن در کنار ملت فلسطین و مقاومت قانونی آنها تا برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف، اتحاد گروه‌های مقاومت را برای رویارویی با گام‌های عادی‌سازی روابط، که مقدسات اسلامی را هدف قرار داده است، خواستار شد و از ملت‌های عربی و اسلامی خواست که عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

در همین رابطه وزارت خارجه یمن نیز با صدور بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کوتاهی در برابر حقوق قانونی ملت فلسطین، خروج از اصول امت عربی و اسلامی در برابر مسئله فلسطین و خیانت به خون‌هایی خواند که در دفاع از مسئله فلسطین و قبله نخست مسلمانان به زمین ریخته شده است.

وزارت خارجه یمن در این بیانیه با تأکید بر موضع این کشور در رد هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بر ایستادگی ملت و دولت یمن در کنار ملت فلسطین و مقاومت قانونی آنها برای پایان دادن به اشغال صهیونیستی و برپایی دولت مستقل فلسطین با پایتختی قدس شریف تأکید کرد.

دفتر سیاسی انصارالله نیز با صدور بیانیه‎ای در این باره اعلام عادی‌سازی روابط میان دولت بحرین و دشمن اسرائیلی را امری عادی خواند و اظهار کرد: پیوستن این حکومت به قطار عادی‌سازی روابط، دستاورد حکومت وابسته‎ای است که زیر چتر آمریکایی اسرائیلی زندگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha