90 درصد مؤسسات قرآنی بدون حمایت رها شده‌اند / موج تعطیلی مؤسسات در راه است
کد خبر: 3922412
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

90 درصد مؤسسات قرآنی بدون حمایت رها شده‌اند / موج تعطیلی مؤسسات در راه است

مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن با بیان اینکه بیش از 90 درصد مؤسسات قرآنی در وضعیت کرونا هیچ‌گونه حمایتی دریافت نکرده‌اند، در مورد موج تعطیلی مؤسسات قرآنی کشور هشدار داد.

ارسالی///90درصد مؤسسات قرآنی بدون حمایت رها شده‌اند / موج تعطیلی مؤسسات در راه است

حسین بهبودی، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، درباره وضعیت مؤسسات قرآنی در وضعیت کرونا اظهار کرد: در حال حاضر تمام تلاش سازمان دارالقرآن، سر پا نگاه داشتن مؤسسات و خانه‌های قرآن است. به همین منظور در حال مکاتبه با نهادها و سازمان‌ها هستیم تا به این مسئله بپردازند و هر چند اندک از مؤسسات حمایت کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود تلاش‌ها، هنوز خبری از حمایت نیست، گفت: بسیاری از مؤسسات قرآنی در این شرایط سخت اقتصادی به دلیل اینکه نمی‌توانند کلاس‌های حضوری برپا و هزینه‌ها را با دریافت شهریه تأمین کنند، در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرف یک تا دو ماه آینده بین 60 تا 70 درصد مؤسسات و خانه‌های قرآن تعطیل خواهند شد.

بهبودی تصریح کرد: حدود 90 درصد مؤسسات هیچ‌گونه حمایتی دریافت نکرده‌اند و بخش اندکی نیز که کمکی دریافت‌ کرده‌اند، در حد یک تا دو میلیون تومان بوده که تأثیری بر روند توقف فعالیت آن‌ها نداشته است. همچنین مکاتبات فراوانی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و... شده است تا به این مسئله ورود کنند.

وی بیان کرد: شرایط مؤسسات قرآنی همانند بنگاه‌های اقتصادی نیست که راهی‌ برای تأمین هزینه‌های خود داشته باشند، چراکه تنها راه درآمدزایی آنها اخذ شهریه از قرآن‌آموزان است که دچار اختلال شده است.

مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن گفت: یکی از معضلات این است که مؤسسات تعطیل‌شده دیگر توانایی ندارند که تجهیزات و فضای خود را تدارک ببینند و دوباره مشغول کار شوند؛ چراکه هزینه این کار بسیار بیشتر خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha