فراخوان رهبران فلسطینی برای برگزاری تظاهرات مخالفت با سازش ننگین
کد خبر: 3922580
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فراخوان رهبران فلسطینی برای برگزاری تظاهرات مخالفت با سازش ننگین

رهبران فلسطینی در بیانیه‌ای سه‌شنبه، 25 شهریور، را روز مخالفت مردمی با توافق ننگین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رهبران فلسطینی در این بیانیه با اعلام اینکه سه‌شنبه، 25 شهریور، روز مخالفت مردمی با توافق ننگین است، خواستار شدند که در این روز پرچم‌ فلسطین در همه اماکن برافراشته شود.
 
در این بیانیه تأکید شد: این اقدام بیانگر مخالفت قاطعانه ما با افراشته شدن پرچم اشغالگران و کشتار و نژادپرستی علیه فلسطینیان است که امارات و بحرین نیز در برابر آن سر فرود آورده‌اند.
 
رهبران فلسطینی در این بیانیه خواستار شدند که روز جمعه، 28 شهریور، نیز عزای عمومی اعلام شود و پرچم‌های سیاه بر سردر همه ساختمان‌ها و منازل برافراشته شود. همچنین ناقوس عزای کلیساها به صدا درآید و خطبه‌های نماز جمعه با مضمون عزاداری برگزار شود.
 
رهبران فلسطینی خواستار کنار گذاشتن همه اختلافات گروه‌های فلسطینی و پیوستن به این جنبش مردمی شدند و تأکید کردند: «هیچ صدایی بالاتر از صدای مقاومت نیست.»
 
روز جمعه، ۲۱ شهریور ماه، دونالد ترامپ اعلام کرد که بحرین نیز همچون امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به توافق رسیده است. قرار است مراسم امضای هردو توافقنامه سه‌شنبه با حضور نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات و بحرین در کاخ سفید برگزار شود.
 
بر همین اساس و در ادامه اعتراض فلسطینی‌ها به توافق بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، ساکنان غزه شامگاه شنبه راهپیمایی و تظاهرات برگزار کردند و تصاویر «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، را آتش زدند و خواستار مقابله همگان با «ویروس عادی‌سازی» روابط با اسرائیل برای جلوگیری از شیوع آن به دیگر کشورهای عربی شدند.
 
فلسطینی‌ها با حضور در مرکز شهر «دیر البلح» توافق سازش بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خنجری از پشت به آرمان فلسطین دانستند. همچنین تظاهرات‌کنندگان تصاویر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل؛ «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا؛ «محمد بن زائد»، ولی‌عهد ابوظبی و «محمد بن راشد آل مکتوم»، نایب رئیس و نخست‌وزیر امارات عربی متحده، را به آتش کشیدند و لگدمال کردند.
انتهای پیام
captcha