برگزاری کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی برای بررسی چالش‌های روز
کد خبر: 3922634
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

برگزاری کنفرانس اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی برای بررسی چالش‌های روز

اتحادیه دانشگاه‌های اسلامی، کنفرانسی بین‌المللی را برای بحث و بررسی نقش دانشگاه‌ها در خدمت به جوامع و کمک به حل معضلات جهان اسلامی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام امروز یکشنبه، 23 شهریور، کنفرانسی مجازی را به منظور بحث درباره نقش دانشگاه‌ها در خدمت به جوامع و تقویت ارزش‌های اجتماعی برگزار می‌کند.
 
«اسامه العابد»، دبیرکل این اتحادیه، اعلام کرد: «محمد بن عبدالکریم العیسی»، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام، سخنران افتتاحیه این کنفرانس است که در سخنرانی خود نقش دانشگاه‌ها در تقویت انسجام اجتماعی را بررسی خواهد کرد.

العیسی درباره نقش دانشگاه‌ها در پرداختن مؤثر به چالش‌های جهان امروز سخنرانی می‌کند. در این کنفرانس راه‌های ارتقای استفاده از تکنولوژی در جهان اسلام، تفکر انتقادی و روش‌های مقابله با ایدئولوژی‌های افراطی بررسی خواهد شد؛ همچنین تأثیر همه‌گیری بیماری کرونا در تغییر روش‌های آموزشی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کارشناسان حاضر درباره راه‌های احیای نقش دانشگاه‌ها در توسعه اجتماعی و ارتقای ارزش‌های مدارای اسلامی برای تبدیل جوانان به اعضای مؤثر جوامع خود تبادل نظر می‌کنند.
 
اتحادیه جهان اسلام (The Muslim World League) همراه با وزارت اوقاف مصر حمایت مالی این کنفرانس را برعهده دارند. دانشگاه الازهر، دانشگاه اسکندریه، مؤسسه میانه‌روی (Institute of Moderation) در دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان، شورای جهانی جوامع مسلمان، تعدادی از وزرا و کارشناسان و فعالان بخش آموزش در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha