تخریب حرم سامراء؛ خشونتی به رنگ جهل وهابیت
کد خبر: 3922753
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

تخریب حرم سامراء؛ خشونتی به رنگ جهل وهابیت

صبح 23 محرم 1427 ه.ق بود که بدترین و فاجعه‌آمیز‌ترین نوع جنایت خفت‌بار رخ داد و گنبد حرم حضرت امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام) هدف خشونت تروریست‌های تکفیری قرار گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المرجع، چهارشنبه 23 محرم ۱۴۲۷ق (3 اسفند 1384ش) حدود ساعت ۷ صبح، تروریست‎های تکفیری وابسته به القاعده، به رهبری ابومصعب زرقاوی، با پوشیدن لباس نیروهای تکاور عراق، وارد حرم عسکریین شدند و اسلحه نگهبانان را مصادره و آنها را به همراه خادمان حرم، در یکی از غرفه‌های صحن زندانی کردند و با کارگذاری مواد منفجره TNT به وزن حدود ۲۰۰ کیلوگرم در داخل بنا، حرم مطهر را منفجر کردند.

در نتیجه این بمب‎گذاری، گنبد بنا با پوشش آجری و طلاکاریش و همچنین تزئینات کاشی‌کاری در دیوارهای آن، فرو ریخت. شدت این انفجار به حدی بود که برخی از مصالح و تزئینات به کار رفته تا شعاع نیم کیلومتر به بیرون پرتاب شد. اما به علت استحکام بنا، پایه‌های گنبد، بدنه اصلی و دیوارها، سالم باقی ماند.

انفجار گنبد حرم امامین عسکریین(علیهما السلام) قلب همه شیعیان را به درد آورد و احساسات و وجدان دینی و انسانی آنها را شدیداً جریحه‌دار کرد و مردم عراق و بقیه امت اسلامی با غم و اندوه فراوان از این فاجعه یاد می‌کنند.

ضمن یادآوری این واقعه غم‌انگیز، بیانیه مرجع عالیقدر دینی در نجف اشرف را به یاد می‌آوریم که در آن، خواستار تعقل و خویشتنداری و نیفتادن در دام دشمنان برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای شد. کلمات در محکومیت این جنایتی که تکفیری‌ها از طریق آن قصد ایجاد فتنه بین آحاد ملت عراق را داشته‌اند، قاصر است.

دولت عراق امروز بیش از هر زمان دیگری باید مسئولیت کامل توقف اقدامات جنایت‌آمیزی که اماکن مقدس را هدف قرار می‎دهد، بر عهده بگیرد.

در ادامه جدیدترین تصاویر از این بارگاه مقدس را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام
captcha