نوجوان روشندل مصری سه ماهه حافظ قرآن شد
کد خبر: 3922851
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

نوجوان روشندل مصری سه ماهه حافظ قرآن شد

نوجوان 14 ساله روشندل مصری توانسته است طی 3 ماه کل قرآن را حفظ کند و با شرکت در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن این کشور در سال 2018 میلادی، حائز رتبه اول این مسابقات شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «صدی البلد»، «عبدالله عمار» نوجوان 14 ساله نابینای مصری است که حفظ قرآن کریم را نزد اساتید الازهر فراگرفت و نابینایی، او را از تلاش برای حفظ کلام الهی بازنداشت. به طوری که در میان همسالان خود ممتاز شد و نابینایی‌اش تبدیل به بصیرتی شد که اکنون همه او را عزیز و محترم می‌شمارند.
 
این نوجوان نابینای مصری علاوه بر اینکه قرآن را به طور کامل حفظ کرده، بسیاری از احادیث را نیز با درک معانی و مفاهیم آن در حافظه خود ذخیره کرده است. از این رو مردم روستای محل زندگی عبدالله به این حافظ قرآن احترام گذاشته و عشق می‌ورزند.
 
نابینایی عبدالله عمار همچنین باعث نشده است که وی خواندن اشعار و متون ادبی را کنار بگذارد؛ او به اشعار شاعران مصری از جمله احمد شوقی و داستان‌های نجیب محفوظ و العقاد و همچنین کتب تاریخی علاقه زیادی دارد و برای درک موقعیت محل زندگی خود به این مسائل اهمیت می‌دهد.
 
وی از سوی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور سابق مصر نیز جوایزی دریافت کرده و السیسی به او توصیه کرده است که قرآن کریم را با قرائات ده‌گانه حفظ کند.
 
عبدالله عمار آرزو می‌کند که عالم علوم دینی شود و به مردم جامعه خود در نشر مفاهیم اسلام صحیح کمک کند و علمش به سطح جهانی برسد تا بتواند دین اسلام را در سراسر جهان نشر دهد و برداشت‌های غلط از این دین را که موجب تخریب چهره اسلام می‌شود، تصحیح کند.
انتهای پیام
captcha