رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس شیراز / اثرگذارترین قشر جامعه، معلمان هستند
کد خبر: 3922928
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس شیراز / اثرگذارترین قشر جامعه، معلمان هستند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بازدید سرزده از مدارس شیراز گفت: در تمام مدارسی که امروز به‌صورت سرزده مورد بازدید قرار گرفت شاهد پیش‌بینی‌های لازم در ضدعفونی محیط مدرسه، کلاس‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نصب اطلاعیه‌ها و پوسترهایی در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا امروز، 24 شهریورماه در حاشیه بازدید سرزده از مدارس شیراز گفت: با توجه به اینکه بازدیدهای صورت گرفته به‌صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی صورت گرفت، شاهد مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق در سطح مدارس شیراز حتی در مدارس حاشیه شهر بودیم که نشان از تدبیر خوب مدیرکل آموزش و پرورش فارس و همکاران فرهنگی استان دارد.

وی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بازگشایی مدارس استان گفت: در تمام مدارس شاهد پیش‌بینی‌های لازم در ضدعفونی محیط مدرسه، کلاس‌ها و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و نصب اطلاعیه‌ها و پوسترهایی در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم.

قاسم‌پور به حضور فعال معلمان در مدارس بر اساس شیوه‌نامه بازگشایی مدارس اشاره كرد و گفت: بر اساس تصمیم شورای مدرسه بعضی از مدارس کاملاً مجازی و تحت شبکه شاد با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کرده بودند و امیدواریم که هر چه زودتر بعضی از مشکلات سامانه شاد برطرف شود که بتوانند از ظرفیت این شبکه بهتر استفاده کنند.

وی، معلمان را اثرگذارترین قشر جامعه معرفی کرد و گفت: بنا به توصیه آموزش و پرورش معلمان و مربیان باید در حین آموزش مجازی فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به دانش‌آموزان داشته باشند و همان‌طور که شاهدیم از این فرصت و ظرفیت تاکنون استفاده شده است و امیدواریم که تداوم داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس افزود: بازخورد نظرسنجی و پرسش و پاسخی از والدینی که در مدارس حضور داشتند مثبت بود و همه رضایت خود را  از کارکرد آموزش و پرورش اعلام کردند که امیدواریم که شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند.

قاسم‌پور در خصوص بازگشایی دو هفته زودتر مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه به‌دلیل شیوع کرونا ویروس مدارس سال گذشته زودتر به پایان رسید و مدتی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مدارس فاصله گرفته بودند، این دو هفته فرصتی است که با هدف مرور درس‌های سال گذشته و ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر بین دانش‌آموزان و معلمان شکل گرفته تا اول مهر بتوانند با قدرت بیشتری سال تحصیلی را شروع کنند.

انتهای پیام
captcha