رونمایی جعبه سیاه جنگ/ رژه نیروهای مسلح اجرا نمی‌شود
کد خبر: 3923093
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
سردار بهمن کارگر:

رونمایی جعبه سیاه جنگ/ رژه نیروهای مسلح اجرا نمی‌شود

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نشست خبری برنامه‌های کشور در گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس از رونمایی جعبه سیاه جنگ خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، رژه نیروهای مسلح اجرا نمی‌شود.

رونمایی جعبه سیاه جنگ/ رژه نیروهای مسلح اجرا نمی‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس صبح امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های این هفته که در موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌ریزی برای این امر را از سوم خردادماه آغاز کرده‌ایم و مجموع برنامه‌هایی که در کل کشور در این راستا اجرا خواهد شد، ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل ۵۰۵ ستاد در کشور افزود: اغلب ویژه‌برنامه‌های این مناسبت، از ۳۱ شهریورماه آغاز و طی ۴۷ هفته تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

سردار کارگر ادامه داد: در نخستین روز هفته دفاع مقدس، به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رژه نیرو‌های مسلح اجرا نخواهد شد و جایگزین آن تجلیل از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت خواهد بود که به صورت تصویری در محضر مقام معظم رهبری از این افراد تجلیل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: از برنامه‌های دیگر این هفته، افتتاح هشت موزه در هشت استان کشور با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است. همچنین نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نمایشگاه‌های استانی از دوم مهرماه در استان‌های کشور برپا خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به رونمایی ۵۴ کلان‌پروژه دفاع مقدس گفت: این کلان‌پروژه‌ها را می‌توان جعبه سیاه جنگ به شمار آورد که همه مسائل جنگ از جمله نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، نقش زنان، نقش روحانیت در جنگ، مدیریت، تبلیغات و مهندسی جنگ، نقش نیرو‌های هوایی در جنگ و ... را شامل می‌‎شود و در واقع یک کار پژوهشی و مطالعاتی است. همچنین، ۱۴ پروژه دیگر در این راستا تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کارگر در ادامه از رونمایی کتاب‌های ویژه دفاع مقدس خبر داد و افزود: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه افزایش ۱۰۰ درصدی تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب، در این زمینه تلاش کردیم تا تولید کتاب‌های دفاع مقدس را افزایش دهیم از این رو سهم کتاب‌های دفاع مقدس از مجموع عناوین چاپ شده از سه و نیم درصد در سال ۹۴ به ۱۹ درصد در سال ۹۸ رسیده است که از این میزان، ۱۱ درصد مربوط به کتاب‌های بنیاد حفظ آثار است.

وی در پایان با اشاره به برنامه ستاد در حوزه بین‌الملل گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی بیان اندیشه‌های امام خمینی(ره) درباره دفاع مقدس و مقاومت، برپایی نمایشگاه کتب دفاع مقدس به زبان‌های خارجی، برگزاری هفته فرهنگی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس به زبان انگلیسی در کشور‌های مختلف از جمله برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در کشور‌های مختلف است.

انتهای پیام
captcha