رتبه‌داران مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) تجلیل شدند
کد خبر: 3923201
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵

رتبه‌داران مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) تجلیل شدند

از قرآن‌آموزان مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) که حائز رتبه‌های برتر در مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزی شدند، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تجلیل از 10 نفر از قرآن‌آموزان مرکز آموزش قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) که در مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشوری خوش درخشیده و صاحب رتبه شدند، عصر امروز، 25 شهریورماه با حضور عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در تالار اندیشه جوان این آستان مقدس برگزار شد.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: مدت زمان زیادی از سالگرد شهادت امام سجاد(ع) سپری نشده است. آن امام همام، بیان نورانی در رابطه با قرآن دارند که خیلی به درد قرآنیان عزیز می‌خورد. امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «لَوْ مَاتَ مَنْ بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یَکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی؛ اگر همه مردم از مشرق تا مغرب بمیرند، تا زمانی که قرآن با من باشد، از تنهائى نمی‌ترسم».

سلیمی با بیان اینکه مفهوم این سخن نورانی بسیار فراتر از قرائت و حفظ آیات الهی است، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که شما عزیزان در زمره زبدگان و نخبگان قرآنی قرار دارید، اما اینطور نیست که شیطان و شیاطین اجازه دهند تا شما این راه را به سادگی تا پایان طی کنید.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد خوشحال هستند که شما با قرآن هستید، اما برخی شیطان‌صفتان ناخرسندند. آیت‌الله العظمی جوادی آملی می‌فرمایند که شیطان همان دشمن قسم خورده است و پس از اینکه به آدم(ع) سجده نمی‌کند و از درگاه الهی رانده می‌شود، قسم می‌خورد که «فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ، إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ؛ به عزت تو سوگند كه همگى را جدا از راه به در مى‌برم، مگر آن بندگان پاكدلی که بر فراز قله اخلاص ایستاده‌اند».

رتبه‌داران مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تجلیل شدند

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: به همین دلیل است که خداوند متعال به انسان می‌فرماید که «فَاسْتَعِذْ بِاللَّـهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ؛ چون خواهی تلاوت قران کنی، از شر وسوسه شیطان مردود به خدا پناه ببر».

این پیشکسوت قرآنی تصریح کرد: عناصر قرآنی ما زمانی می‌درخشند که چند مطلب را مد نظر داشته باشیم. در این راه نباید ارتباط ما با خدا ضعیف باشد و باید کار خود را مخلصانه انجام دهیم. باید مواظب باشیم که رتبه و تبحر ما در علوم مختلف قرآنی همچون قرائت، حفظ و ... باعث غرور ما شود. افتادگی آموز اگر طالب فیضی / هرگز نخورد آب زمینی که بلند است

رتبه‌داران مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تجلیل شدند

وی با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان باید مراقب باشند که همیشه در برابر والدین و استاد خود متواضع باشند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که خدا به ما عزت و آبرو دهد، باید بدانیم که پیش از هر چیز اخلاق داشته و از خدا بترسیم و در برابر پدر و مادر و استاد خود فروتن باشیم.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان بیان کرد: اگر با اخلاص درب خانه قرآن را بزنیم، خداوند متعال به همه ما آبرو و عزت می‌دهد. کسانی که ممکن است، به فراگیری و حفظ قرآن بی‌توجهی کنند، فردا در محضر خداوند متعال حجتی ندارند.

عباس سلیمی

در ادامه این مراسم، طی برنامه‌ای از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور که موفق به دریافت عناوین برتر در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و اذان شدند، با اهدای لوح تقدیر و هدایای متبرک تجلیل شد که اسامی ایشان به شرح ذیل است:

بخش بانوان:

زهرا خلیلی، رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن کریم در مقطع متوسطه اول
زهرا انصاری، رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن کریم در مقطع متوسطه دوم
زهرا عباسی، رتبه دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم در مقطع متوسطه دوم
زینب رحمان‌پور، رتبه پنجم در رشته حفظ 5 جزء از قرآن کریم در مقطع متوسطه دوم
فاطمه عباسی، رتبه پنجم در رشته حفظ 5 جزء در مقطع متوسطه اول
مهدیه نیکویی، رتبه اول در رشته حفظ عمومی در مقطع متوسطه دوم
زینب عزیزی احد، رتبه اول در رشته حفظ عمومی در مقطع متوسطه دوم

بخش آقایان:

سبحان قاری، رتبه اول در رشته قرائت تحقیق در مقطع متوسطه اول
داود سروری، رتبه سوم در رشته قرائت تحقیق در مقطع متوسطه اول
مهدی جعفری، رتبه اول در رشته اذان در مقطع متوسطه دوم

انتهای پیام
captcha