علم مردم را نسبت به موضوع حفظ قرآن افزایش دهیم
کد خبر: 3923207
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
حجت‌الاسلام طباطبایی:

علم مردم را نسبت به موضوع حفظ قرآن افزایش دهیم

مدیر جامعة‌القرآن با ابراز تأسف از اینکه بسیاری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و کسب علوم دینی، علم ندارند، گفت: اهل قرآن، مکان والایی نزد خداوند داشته و جایگاه آنان در اعلی علیین است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتاحیه طرح تخصصی یک و دوساله مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة القرآن الکریم و اهل البیت(ع) و تجلیل از اساتید و 198 حافظ کل شعب استان‌های تهران و البرز امروز، 25 شهریورماه با حضور حجج‌اسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه، سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم مقام و قدسیه‌سادات طباطبایی، مدیر اجرایی مؤسسه در صحن حضرت سیدالشهدا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط امیرحسین حیدری از قرآن‌آموزان مؤسسه آغاز شد. مجید عباس‌پور، خادم افتخاری آستان مقدس حرم امام رضا(ع) صلوات خاصه امام هشتم، حضرت ثامن الحجج(ع) را قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر جامعة‌القرآن، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، به بیان چندین روایت درباره شأن و تکریم حافظان پرداخت.

علم مردم را نسبت به موضوع حفظ قرآن افزایش دهیم

وی با تأکید بر اینکه مراسم امروز برای تکریم شما حافظان که حاملان قرآن هستید، در نظر گرفته شده است، افزود: بنابر روایات، کسی که از حاملان قرآن و حافظان کلام وحی تجلیل کند از خداوند تجلیل کرده و کسی که به محافظان قرآن توهین کند به خداوند توهین کرده است.

طباطبایی ادامه داد: وظیفه داریم از حاملان و حافظان قرآن تجلیل کنیم، چرا که بنابر روایات، آنها جایگاه بالایی دارند. امام سجاد(ع) فرمودند: «اگر مردم می‌دانستند، طلب دین(علم دین، علم احکام، علم اخلاق و علم قرآن و ... است) چه چیزی است؟ حتما یاد می‌گرفتند، حتی اگر سختی بکشند و در گرداب‌ها فرو روند.»

وی با ابراز گلایه از اینکه بسیاری نسبت به حفظ قرآن و کسب علوم دین، علم ندارند، اضافه کرد: اهل قرآن مکان والایی نزد خداوند دارند. درجه حافظان و اهل قرآن در اعلی علیین است.

علم مردم را نسبت به موضوع حفظ قرآن افزایش دهیم

طباطبایی با اشاره به اینکه خداوند هر فردی را که در مسیر حفظ قرآن قرار می‌دهد، رحمتش را نصیبش کرده است، بیان کرد: خداوند، علم قرآن را به هر فردی نمی‌دهد. باری تعالی شما را لایق دانسته و ظرف وجودی شما را برای قرآن قرار داده است.

وی گفت: امام سجاد(ع)، روزی چند جزء قرآن را با صوت خوب، که خداوند صدای حَسَن را دوست دارد، می‌خواندند. این امام همام، آنقدر صدایش خوب بود که وقتی شخصی از نزدیک محل تلاوت ایشان عبور می‌کرد از صوت حسن ایشان بیهوش می‌شد. پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اندازه‌ تحمل مردم، صدای‌شان را بالا می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه هر چه از شما حافظان قرآن تجلیل کنیم، نمی‌تواند در شأن شما باشد، تصریح کرد: شأن شما را خدا می‌داند. انسان‌ها برای آخرت و بقا خلق شده‌اند و آنچه در قیامت (که بقا و هدف خلقت انسان است) به نفع انسان است و موجب سعادت فرد می‌شود، شفاعت قرآن و اهل بیت(ع) است.

گزارش ایکنا حاکی است، سپس گروهی از حافظان خردسال در بخش آقایان و حافظان واحد بانوان مؤسسه با حضور در جایگاه به اجرای قطعات و پاسخ به سؤالات پرداختند. سپس از مربیان و حافظان شعب آقایان و بانوان دو استان تهران و البرز با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری آئین اختتاحیه طرح تخصصی یک و دوساله مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعة القرآن الکریم و اهل البیت(ع)

انتهای پیام
captcha