اخذ ۱۰۵ فقره سند مالکیت املاک وقفی در استان اردبیل
کد خبر: 3923374
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

اخذ ۱۰۵ فقره سند مالکیت املاک وقفی در استان اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با اقدامات مناسب انجام شده در راستای دریافت اسناد مالکیت املاک وقفی در استان، از اول سال تاکنون تعداد ۱۰۵ فقره سند مالکیت تک برگی اخذ شده است.

اخذ ۱۰۵ فقره سند مالکیت املاک وقفی در استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۶ شهریورماه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ رقبه وقفی در سطح استان اردبیل دارای سند شده که گام بزرگی در راستای تثبیت موقوفات می‌باشد.
وی گفت:همچنین پیش بینی می‌شود طبق پیگیری و تعامل مناسب با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تعداد ۴۰۰ فقره سند دفترچه‌ای در این مدت به تک برگ تبدیل و یا اسناد تک برگی موقوفات فاقد سند اخذ شود.
ستوده با بیان اینکه وقف ماندگار است و همانند رود جاری است، افزود: وقف ریشه در ایمان و باور‌های دینی دارد و از صدر اسلام وجود داشته و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل و با اجرای قانون ابطال شاهد ایجاد تحول و نگرش جدیدی در وقف بودیم طوری که بخش عمده‌ای از وقف در بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، گفت: در سال جاری برای ۱۰۵ رقبه سند مالکیت اخذ شد؛ که با همکاری و همت مسئولان در ادارات ثبت استان این روند سرعت بیشتری می‌گیرد.
وی افزود: یکی از عواملی که باعث می‌شد موقوفه‌خواری رواج پیدا کند، عدم داشتن سند مالکیت برای موقوفات بود. موقوفاتی بودند که سند وقفی نداشتند، حد و حدود موقوفه هم مشخص نبود و مستنداتی هم به عنوان وقفیت آن در اختیار نبود، بنابراین بعضی از موقوفه‌خواران این وقفیات را متصرف می‌شدند.
ستوده گفت: در سطح استان اردبیل نزدیک به ۶ هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ رقبه با کاربری کشاورزی می‌باشند.

انتهای پیام
captcha