جماعت علمای عراق سازش ننگین را محکوم کرد
کد خبر: 3923551
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

جماعت علمای عراق سازش ننگین را محکوم کرد

جماعت علمای عراق در بیانیه‌ای عادی سازی کامل روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای امارات و بحرین را به شدت محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا از عراق، جماعت علمای عراق به ریاست شیخ «خالد الملا» در بیانیه خود تأکید کرد: اقدام بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی زخم جدیدی بر پیکر مسئله اصلی اسلام یعنی مسئله فلسطین و حق شرعی مسلمانان در آزادی قدس اشغالی است.
 
در این بیانیه تأکید شده است: بحرین نیز با الگوگیری از امارات به قطار عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل پیوست و توافق ایجاد روابط کامل با تل‌آویو را امضا کرد. این اقدام از نظر اسلام و قوانین بین‌المللی مردود است و دشمنی آشکار با ملت فلسطین و کوتاهی در حقوق فلسطینیان و مقدسات اسلامی به ویژه قدس شریف محسوب می‌شود.
 
علمای عراق اقدام دولت بحرین را خیانت به قدس و مسجدالاقصی دانسته و تأکید کردند که این توافق به منزله به رسمیت شناختن پایتختی قدس برای اسرائیل است.
 
در انتهای این بیانیه از علمای الازهر شریف و علمای عربستان و کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده است که موضع روشن و صریحی در مقابل این توافقنامه‌ها اتخاذ کرده و سخن حق را بگویند. همچنین همه ملت‌های عربی و تمام آزادگان جهان در مقابل کسانی که قصد دارند فلسطین را به رژیم غاصب صهیونیستی تحویل دهند، ایستادگی کنند.
انتهای پیام
captcha