ادعای بی‌اساس و تکراری یک روزنامه بحرینی علیه سپاه پاسداران
کد خبر: 3924178
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

ادعای بی‌اساس و تکراری یک روزنامه بحرینی علیه سپاه پاسداران

یک روزنامه بحرینی با بازنشر یک خبر قدیمی با رنگ و لعاب جدید، سپاه پاسداران را به طراحی عملیات علیه اهدافی در این کشور متهم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار الخلیج، این روزنامه منسوب به دفتر پادشاه بحرین، صبح امروز در حالی از کشف و انهدام یک گروه به ادعای خود «تروریستی» در بحرین تحت عنوان «گردان‌های قاسم سلیمانی» خبر داد که طبق جزئیات خبر منتشر شده، متهمین پرونده چندین سال است بازداشت شده‌اند و ماوقع پرونده ادعایی نیز به حوادثی بر می‌گردد که طی سه سال گذشته رخ داده‌اند و در پرونده‌های مختلف دیگر با نام‌ها و عناوین مختلف پیش از این مطرح شده و پرونده قضایی آنها یا به جریان افتاده یا در خصوص آنها حکم صادر شده است.
 
عجیب‌تر اینکه این روزنامه در حالی این خبر را به اسم وزارت کشور منتشر کرده که وزارت کشور بحرین یا دادستانی تا کنون در این خصوص هیچ بیانیه یا اطلاعیه‌ای صادر نکرده‌اند.
 
در این خبر آمده: هدف این پروژه انجام انفجار و عملیات‌های خرابکارانه در بحرین و رصد و تعقیب محافظان مسئولان بحرینی برای ترور آنها در انتقام از ترور سردار سلیمانی بوده است.
 
این در حالی است که این روزنامه به نقل از دادستانی بحرین مدعی شد متهمین پرونده در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در داخل و خارج بحرین اقدام به عضو‌گیری نموده‌اند و مواد منفجره و مبالغی را به عوامل خود در بحرین منتقل کرده‌اند.
 
در این خبر همچنین آمده از ۱۸ متهم پرونده، ۹ نفر در ایران به‌سرمی‌برند و دادگاه مربوطه نیز فردا تشکیل خواهد شد. بر این اساس، تمامی مراحل بازجویی و جمع‌آوری اطلاعات پرونده به پایان رسیده که خود از قدیمی بودن پرونده ادعایی حکایت می‌کند.
 
به ادعای اخبار الخلیج، افراد این گروه در داخل بحرین با حمایت و نظارت سپاه پاسداران از سوی رهبران «گردان‌های الاشتر» شاخه نظامی جریان الوفاء جذب شده و اعضای آن در مقرهای نظامی خارجی از جمله حزب‌الله عراق آموزش دیده‌اند.

در این خبر همچنین به برخی عملیات‌هایی که بنابر ادعای این منبع، این گروه در طی سال‌های اخیر از جمله سال گذشته (۲۰۱۹) در صدد انجام بوده‌اند و کشف و خنثی شده، اشاره شده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تنها چند ماه از شهادت سردار سلیمانی گذشته است و مشخص نیست عملیات‌های ادعایی که به دو سال پیش از شهادت سردار سلیمانی بر‌می‌گردند، چگونه برای انتقام‌جویی از ترور وی انجام شده است.
انتهای پیام
captcha